Wieliczki: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł (słownie: jeden milion trzydzieści cztery tysiące siedemset sześćdziesiąt złotych)
Numer ogłoszenia: 113426 – 2011, data zamieszczenia:13.05.2011 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieliczki , ul. Lipowa 53, 19-404 Wieliczki, woj. Warmińsko-mazurskie, tel. 87 6219069, faks 87 5214277.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł (słownie: jeden milion trzydzieści cztery tysiące siedemset sześćdziesiąt złotych).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł (słownie: jeden milion trzydzieści cztery tysiące siedemset sześćdziesiąt złotych) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wieliczki i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, planowanych w budżecie Gminy Wieliczki na 2011 rok. Szczegółowe warunki zamówienia: 1). Okres kredytowania - od daty zawarcia umowy do dnia 15 grudnia 2020 roku. 2). Karencja w spłacie kredytu: w stosunku do odsetek - nie występuje, w stosunku do kapitału - od uruchomienia kredytu do 15 marca 2012 roku. 3). Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie trwania umowy. 4). Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu. 5). Oprocentowanie oparte będzie na stawce WIBOR dla depozytów jedno-miesięcznych - średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc odsetkowy, powiększona o marżę banku. 6). Płatność odsetek następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego, przy czym pierwsza płatność odsetek dokonana zostanie ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wypłacono pierwszą transzę kredytu, kolejne miesięczne (miesiąc kalendarzowy) okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. Wyliczenie odsetek Wykonawca doręczy Zamawiającemu minimum na 7 dni przed terminem płatności. Dla celów obliczeniowych należy przyjąć wykorzystanie w całości kredytu na dzień 31.12.2011 r. 7). Spłata kapitału – po upływie okresu karencji w ratach i okresach spłaty określonych poniżej: rok 2011 oraz do 15 marca 2012 - karencja,
do dnia 15 marca 2012 roku w kwocie 18.690 zł,
do dnia 15 czerwca 2012 roku w kwocie 18.690 zł,
do dnia 15 września 2012 roku w kwocie 18.690 zł,
do dnia 15 grudnia 2012 roku w kwocie 18.690 zł,
do dnia 15 marca 2013 roku w kwocie 12.500 zł,
do dnia 15 czerwca 2013 roku w kwocie 12.500 zł,
do dnia 15 września 2013 roku w kwocie 12.500 zł,
do dnia 15 grudnia 2013 roku w kwocie 12.500 zł,
do dnia 15 marca 2014 roku w kwocie 20.000 zł,
do dnia 15 czerwca 2014 roku w kwocie 20.000 zł,
do dnia 15 września 2014 roku w kwocie 20.000 zł,
do dnia 15 grudnia 2014 roku w kwocie 20.000 zł,
do dnia 15 marca 2015 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2015 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 września 2015 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2015 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 marca 2016 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2016 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 września 2016 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2016 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 marca 2017 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2017 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 września 2017 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2017 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 marca 2018 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2018 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 września 2018 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2018 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 marca 2019 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2019 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 września 2019 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2019 roku w kwocie 34.250 zł,
do dnia 15 marca 2020 roku w kwocie 36.250 zł,
do dnia 15 czerwca 2020 roku w kwocie 36.250 zł,
do dnia 15 września 2020 roku w kwocie 36.250 zł,
do dnia 15 grudnia 2020 roku w kwocie 36.250 zł,
8). Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 9). W przypadku wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu brak dodatkowych opłat i prowizji.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2020.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje obowiązku wnoszenia przez Wykonawców wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie dotyczy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bazagmin.pl/bip_wieliczki
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Wieliczkach, 19-404 Wieliczki, ul. Lipowa 53.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2011 godzina 10:00, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy w Wieliczkach, pok. Nr 13, 19-404 Wieliczki, ul. Lipowa 53.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.7) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wieliczki, 18 maja 2011
Wykonawcy
Zainteresowani udziałem
W nw. postępowaniu
Fn.I.271.1.2011
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
i odpowiedzi na pytania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł
W odpowiedzi na pismo Nr OL.1530/11/AK, informuję odnośnie dokumentów:
1) Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP):
Jednostki organizacyjne gminy Wieliczki to:
Szkoła Podstawowa w Wieliczkach NIP 847-14-50-474, REGON 0006550206;
Szkoła Podstawowa w Cimochach NIP 847-145-04-80 REGON 001145344;
Gimnazjum Publiczne w Wieliczkach NIP 847-14-50-505 REGON 510890051;
Biuro Obsługi Szkół w Wieliczkach NIP 847-13-98-785 REGON 790676180;
Przedszkole Samorządowe w Wieliczkach NIP 847-16-03-216 REGON 280563890;
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliczkach NIP 847-14-64-157 REGON 511444299;
Instytucje samorządowe kultury:
Gminny Ośrodek Kultury w Wieliczkach NIP 847-105-46-14 REGON 790216969;
Gminna Biblioteka Publiczna w Wieliczkach NIP 847-150-23043 REGON 511386930;
Oraz Samodzielny Publiczny Gminny Ośrodek Zdrowia w Wieliczkach NIP 847-13-89-237 REGON 790670390;
2) Ostatnia, aktualna uchwała w sprawie zmiany budżetu Gminy na 2011 r. wraz z załącznikami oraz prognozą łącznej kwoty długu.
Ostatnia uchwała Nr VII/32/11 Rady Gminy Wieliczki z dnia 17 marca 2011 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 r. znajduje się na stronie www.bazagmin.pl/bip_wieliczki (pobierz – BIP - zakładka prawo lokalne – uchwały Rady).
3) Ostatnia, aktualna uchwała zmieniająca Wieloletnią Prognozę Finansową wraz z załącznikami.
Ostatnia, aktualna uchwała znajduje się (pobierz – BIP – zakładka prawo lokalne – Wieloletnia Prognoza Finansowa), Nr VII/31/11 Rady Gminy Wieliczki z dnia 17 marca 2011 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wieliczki na lata 2011-2020.
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, informuję:
Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu In blanco – stanowiącym zabezpieczenie przedmiotowego kredytu kontrasygnaty Skarbnika. Jednocześnie informujemy, iż zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący ważność zobowiązania wystawcy weksla – jednostki samorządu terytorialnego.
Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji jako oddzielny dokument i wyraża zgodę na poddanie się egzekucji do wysokości dwukrotności kwoty kredytu.
Zadania inwestycyjne i majątkowe planowane do realizacji w 2011 r. zawierają załączniki Nr 6 do uchwały Nr V/16/11 Rady Gminy Wieliczki z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wieliczki na 2011 r. i załącznik Nr 3 do uchwały Nr VII/32/11 Rady Gminy Wieliczki z dnia 17 marca 2011 r. w sprawie zmian w budżecie gminy Wieliczki na 2011 r.
Zadania przewidziane do realizacji w 2011 r., na dzień dzisiejszy przewidziane są do realizacji ze środków własnych gminy i kredytów.
Za I kwartał 2011 r. dochody własne uzyskano w kwocie 635.466,90 zł, tj. 23,5 % do planowanych.
Dalsza część odpowiedzi wynika z załącznika Nr 1 do niniejszych wyjaśnień i odpowiedzi.
Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wymienionych w pytaniu, umów o terminie płatności dłuższym niż 6 miesięcy, faktur, z tytułu wykupu (cesji) wierzytelności.
Zamawiający nie ma zawartych umów leasingowych.
Zamawiający niema zawartych umów powodujących zobowiązania z wymienionych w pytaniu tytułów i nie ma udziału w spółkach kapitałowych.
Zamawiający nie posiada zobowiązań i umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Zamawiający nie udzielał gwarancji i poręczeń innym podmiotom.
Zamawiający nie przejął zadłużenia po podmiocie, dla którego był podmiotem założycielskim i nie posiada i nie posiadał umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego czy stowarzyszeniem.
Zamawiający nie ma zawartych umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych.
Zamawiający nie posiada zobowiązań wymagalnych. Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacie składek stanowi załącznik nr 12 do SIWZ.
Zamawiający nie ma podpisanych umów factoringu oraz innych umów, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych.
Zamawiający akceptuje rok obrachunkowy służący do obliczania odsetek o rzeczywistej liczbie dni tj. 365 dni i 366 dni w roku przestępnym.
Różnica w wysokości dochodów bieżących planowanych na początek roku do planowanych i wykonanych na koniec roku (jak we wszystkich latach poprzednich) np. w 2010 roku wzrosła o 14,8% do pierwotnie planowanych głównie z tytułu dotacji celowych na zadania zlecone i własne. Niektóre dotacje rokrocznie przyznawane są w trakcie roku budżetowego dotyczące głównie jej wysokości uzależnionej od wyliczenia potrzeb w ich zakresie (np. zwrot rolnikom podatku akcyzowego za zwrot oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej). Analogicznie również plan dochodów bieżących na 2011 r. na początek roku będzie wzrastał o dotacje na zadania zlecone i własne przyznawane w trakcie roku.
Część opisowa sprawozdania z wykonania budżetu za 2010 r. (str. 1) zawiera wielkość przyznanych dotacji w roku budżetowym wg tytułów. www.bazagmin.pl/bip_wieliczki (pobierz – BIP - zakładka prawo lokalne – sprawozdania-2010 r.-Sprawozdanie z wykonania budżetu 2010 r.).
W 2011 r. planowane są do sprzedaży: 8 działek, w tym 7 rolnych i 1 na cele produkcyjno usługowe oraz 2 mieszkania najemcom. Na dzień dzisiejszy sprzedano 5 działek rolnych.
Otwarcie ofert zgodnie z ogłoszeniem i SIWZ odbędzie się w dniu 24.05.2011 r.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w harmonogramie spłat dział III pkt 7 SIWZ z „do dnia” na „w dniu”
Dochody ze sprzedaży majątku w 2009 r. wynosiły 110.352,11 zł
Odpowiedź w załączniku nr 1 do niniejszych wyjaśnień.
Odpowiedź w załączniku Nr 1 do niniejszych wyjaśnień.
Do ceny całego zamówienia (dla celów obliczeniowych) należy przyjąć wykorzystanie w całości kredytu na dzień 31.12.2011 r.,
Informacja na temat kredytów w innych bankach stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, zabezpieczeniem wszystkich kredytów są weksle In blanco.
W załączniku do niniejszych wyjaśnień dodaje się podpisany załącznik nr 6 „Sytuacja finansowa Gminy Wieliczki w latach spłaty długu”.
|
BOŚ |
BPS |
Bank Millennium |
BGK |
Razem |
2009 |
177.548,76 |
0 |
0 |
|
177.548,76 |
2010 |
195.048,76 |
0 |
0 |
|
195.048,76 |
2011 |
169.798,79 |
85.452,00 |
184.044,00 |
370.407,07 |
809.701,86 |
2012 |
80.153,82 |
102.516,00 |
0 |
|
182.669,82 |
2013 |
74.641,04 |
102.516,00 |
146.575,82 |
|
323.732,86 |
2014 |
25.640,90 |
102.516,00 |
146.200,00 |
|
274.356,90 |
2015 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
2016 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
2017 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
2018 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
2019 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
2020 |
0 |
0 |
146.200,00 |
|
146.200,00 |
Załączniki:
Zamawiający informuje, że odpowiedzi na pytania stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Do wiadomości:
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Sprostowanie błędu
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dnia 18 maja 2011 r., udzielono odpowiedzi na pytania Nr 4, 20, 21 w formie załącznika Nr 1 do wyjaśnień w wykonaniu budżetu za 2009 i 2010:
Załączniki:
Do wiadomości:
Wieliczki, 19 maja 2011
Wykonawcy
Zainteresowani udziałem
W nw. postępowaniu
Fn.I.271.1.2011
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
i odpowiedzi na pytania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1.034.760 zł
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, informuję:
Wpływy dochodów ze sprzedaży majątku za I kw. 2011 r. wyniosły 6.203,52 zł.
Wysokość otrzymanych dotacji w I kw. 2011 r. to kwota 1.118.150,66 zł.
Wpływy z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych za I kw. 2011 r. wyniosły 181.054,26 zł.
Wysokość odsetek z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek za I kw. 2011 r. wyniosły 24.908,92 zł.
Zamawiający informuje, że odpowiedzi na pytania stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Do wiadomości:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach