Ogłoszenia o zamówieniach i konkursach

Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego (Ubezpieczenie mienia)

Fn.I.271.1.2017

 

Wieliczki, 05.05.2017

 

Do wszystkich wykonawców

 

Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego

dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 04.05.2017r.)

 

Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I

ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

 

 

Gmina Wieliczki na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.

 

Pytanie 1:

Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę? Osoby wykonujące określone w pkt. 12 SIWZ czynności w zakresie realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez agenta – pełnomocnika

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza taką możliwość, aby zamówienie było realizowane przez osobę (podmiot) będący agentem ubezpieczeniowym, który świadczy swoje usługi na podstawie umowy agencyjnej z Wykonawcą, pod warunkiem, że będzie on posiadał stosowne pełnomocnictwo od Wykonawcy, a osoby zatrudnione przez ten podmiot (agenta ubezpieczeniowego), wykonujące bezpośrednio czynności przy realizacji zamówienia, będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

 

Pytanie 2:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 3:

Prosimy o potwierdzenie, ze ochrona wg punktu A e) odpowiedzialności cywilnej obejmować będzie wyłącznie koszty odtworzenia dokumentów.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 4:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia o odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem stołówek lub żywieniem w ramach imprez okolicznościowych (zbiorowe żywienie) w tym szkody polegające na zarażeniu salmonellą, czerwonką lub inną chorobą przenoszoną drogą pokarmową (OC za produkt gastronomiczny) nie będzie obejmować szkód spowodowanych przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych oraz że nie chodzi o szkody objęte ubezpieczeniem obowiązkowym.

Odpowiedź:

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie 5:

Odnośnie w/w rozszerzenia, prosimy o zmianę podlimitu na 300 000 zł.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 6:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez związanych ze sportami motorowymi, motoro-wodnymi, lotniczymi i ekstremalnymi, a także imprez, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 7:

Odnośnie szkód wyrządzonych podczas pokazów ogni sztucznych, prosimy o dodanie zapisu: pod warunkiem, że pokaz był organizowany przez firmę zawodowo trudniącą się organizacją pokazów.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 8:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresu ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez wyłączone są szkody poniesione przez służby sanitarne, ratunkowe, porządkowe.

Odpowiedź:

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie 9:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ubezpieczenia OC w pkt. A u) nie będą objęte szkody kradzieży mienia z pojazdu pracownika.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 10:

Prosimy o odpowiedź na pytania dotyczące dróg:

a) czy usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym (jeśli tak to czy podmioty te mają polisy OC)

b) prosimy o informację o obowiązujących wewnętrznych przepisach dotyczących:

- częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg

- maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia

- sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (m.in. chodzi o zabezpieczenie dziur i stawianie znaków)

c) stan zarządzanych dróg

Odpowiedź:

a) Zamawiający informuje iż we własnym zakresie usuwa zagrożenia na zarządzanych drogach

b) Zamawiający informuje iż wykonuje objazdy raz na tydzień, czas reakcji na zgłaszane zagrożenie wynosi niezwłocznie, wówczas zgłoszone zagrożenie np. w postaci dziur jest zabezpieczane i oznakowane i w jak najkrótszym czasie likwidowane.

c) Zamawiający informuje iż stan zarządzanych dróg jest dobry.

 

Pytanie 11:

Prosimy o akceptację franszyzy redukcyjnej dla szkód w związku z wydaniem błędnych decyzji administracyjnych 1.000 zł lub innej akceptowalnej oraz w OC dróg – 400 zł lub innej akceptowalnej.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 12:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód w środowisku naturalnym nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 13:

W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe, prosimy o szczegółowe informacje na temat składowiska odpadów – lokalizacja, otoczenie, wielkość, ilość i rodzaj przyjmowanych odpadów.

Odpowiedź:

Odpowiedź w poprzednim pytaniu.

 

Pytanie 14:

Prosimy o wprowadzenie podlimitu na szkody wzajemne w wysokości 100 000,00 zł lub innego odpowiadającego Zamawiającemu.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 15:

Prosimy o potwierdzenie, że w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, niezależnie od zmiany sposobu wystawiania polisy, suma gwarancyjna wraz z dodatkowymi podlimitami na poszczególne ryzyka będzie sumą gwarancyjną wspólną dla wszystkich Ubezpieczonych.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 16:

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza i nie będzie wykraczać poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 17:

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia OC wypłata świadczenia z tytułu ryzyka objętego podlimitem obniża podlimit oraz sumę gwarancyjną o kwotę wypłaconego świadczenia.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, jeżeli nie zostanie wprowadzona do programu klauzula automatycznego wyrównania sum ubezpieczenia.

 

Pytanie 18:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia;

w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:

Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia.

 

Pytanie 19:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami, w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:

Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa.

 

Pytanie 20:

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) budynki wynajmowane w których prowadzona jest działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż do ubezpieczenia nie zostały zgłoszone, budynki wynajmowane w których prowadzona jest działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru.

 

Pytanie 21:

Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny

Odpowiedź:

Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania.

 

Pytanie 22:

Prosimy o informację na temat obecnie prowadzonych oraz planowanych przez Zamawiającego w okresie ubezpieczenia robót budowlano-montażowych wraz z informacją o ich wartości.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy nie jest w stanie określić czy w okresie ubezpieczenia będzie prowadził roboty budowlano-montażowe.

 

Pytanie 23:

Prosimy o zmianę limitu odpowiedzialności dla klauzuli składowania na 50 000 zł. (klauzula nr 33)

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 24:

Prosimy o przeniesienie klauzuli nr 25 Ochrona mienia wyłączonego z eksploatacji oraz klauzuli nr 35 – przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie do klauzul fakultatywnych

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 25:

Prosimy o dodanie w ryzyku kradzieży w tym w kradzieży zwykłej Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody powstałe w papierach wartościowych, wyrobach jubilerskich – mienia pracowniczego i uczniowskiego.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 26:

Prosimy o informacje dotyczące przeznaczenia budynków : poz nr 4 wykazu – Baza Wieliczki, poz nr 21 Budynek po byłej hydroforni, poz nr 30 Pomieszczenie po szkole Cimochy, poz 37 Budynek po szkole Krupin- jaka działalność jest tam prowadzona.

Odpowiedź:

poz nr 4 wykazu – Baza Wieliczki- garaże i warsztat dla własnej obsługi własnych pojazdów;

poz nr 21 Budynek po byłej hydroforni Szeszki- wyłączony z użytkowania;

poz nr 30 Pomieszczenie po szkole Cimochy- nie użytkowane, przeznaczone do sprzedaży;

poz 37 Budynek gosp. po szkole Krupin- świetlica wiejska.

 

Pytanie 27:

Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 28:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert na 12.05.2017 godzina 12.15.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 29:

Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość obejmuje zarówno Ubezpieczającego, jak i Ubezpieczonych - jednostki podległe.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 30:

Prosimy o potwierdzenie, że limity wskazane w niniejszej SIWZ zostały określone na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 31:

Prosimy o potwierdzenie, ze w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż, jeżeli w ogólnych warunkach ubezpieczeń (OWU) znajdują się dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego w SIWZ to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego. Jeżeli natomiast zapisy w OWU, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany w SIWZ, to nie mają one zastosowania. W kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. Postanowienia OWU ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ i programie ubezpieczenia.

 

Pytanie 32:

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/, w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia” na następujący:

„„Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/, w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 33:

Z uwagi na zapisy OWU Ubezpieczyciela, które nie określają limitów dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku prosimy o potwierdzenie, że do Umowy będą miały zastosowanie limity odpowiedzialności określone w SIWZ.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 34:

Czy w okresie ostatnich 20 lat na terenach lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia lub w ich sąsiedztwie wystąpiła powódź lub podtopienia, proszę o ich dokładne wskazanie wraz z podaniem nazwy jednostki oraz adresu.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż w okresie ostatnich 20 lat na terenach lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia lub w ich sąsiedztwie nie wystąpiła powódź ani podtopienia.

 

Pytanie 35:

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego, w tym szkody powstałe wskutek:” na następujący:

Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ, w tym szkody powstałe wskutek:”

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż, jeżeli w ogólnych warunkach ubezpieczeń (OWU) znajdują się dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego w SIWZ to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego. Jeżeli natomiast zapisy w OWU, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany w SIWZ, to nie mają one zastosowania. W kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. Postanowienia OWU ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ i programie ubezpieczenia.

 

Pytanie 36:

Prosimy o potwierdzenie, że klauzula katastrofy budowlanej nie dotyczy budynków przeznaczonych do rozbiórki.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 37:

Proszę o wykreślenie zapisu umowy

,,..W przypadku gdy Wykonawca nie dochowa w/w terminu Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,1% całkowitego wynagrodzenia brutto określonego w umowie o udzielenie zamówienia publicznego.

- Roszczenia z tytułu kar umownych będą pokrywane na podstawie pisemnego wezwania Wykonawcy do zapłaty.

-Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w ciągu 10 dni od otrzymania noty obciążeniowej, na rachunek bankowy wskazany w wezwaniu.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 38:

Proszę o zmianę zapisu AC z ,,nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu lub z wewnątrz pojazdu, „ na ,, nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 39:

Proszę o usuniecie zapisu ,,uszkodzeń wyrządzonych w pojeździe przez przewożony ładunek lub bagaż”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 40:

Proszę o usuniecie zapisu ,,koszty związane z wymianą płynów eksploatacyjnych w przypadku uszkodzenia układów silnika ubezpieczonego pojazdu na skutek wypadku ubezpieczeniowego objętego umową ubezpieczenia do wysokości 300 zł na zdarzenie.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 41:

Proszę o zmianę zapisu

z ,,w ubezpieczeniu pojazdów, których wiek nie przekracza 24 miesięcy ma zastosowanie tzw. gwarantowana suma ubezpieczenia, która oznacza że w przypadku kradzieży pojazdu oraz szkody całkowitej w pojeździe, wartość pojazdu określona w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia (suma ubezpieczenia) obowiązuje przez cały roczny okres ubezpieczenia”

na ,, Suma ubezpieczenia pojazdów, których okres eksploatacji przekroczył 9 miesięcy, lecz nie jest dłuższy niż 12 miesięcy od daty nabycia przez Ubezpieczającego, jako fabrycznie nowego i pojazd wcześniej nie uległ uszkodzeniu, ustalona będzie wartości rynkowej określonej wg katalogów „Info Ekspert”, nie niższej jednak niż 70% ceny fakturowej brutto”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.

Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.

W imieniu Zamawiającego:

 

Wójt Gminy

Jarosław Wiesław Kuczyński

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 5 maja 2017 r.
Dokument wytworzony przez: Wójt
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 maja 2017 20:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Grzegorz Kłoczko
Ilość wyświetleń: 1438
07 maja 2017 20:44 (Grzegorz Kłoczko) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)