Fn.I.271.1.2017
Wieliczki, 05.05.2017
Do wszystkich wykonawców
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ
(zapytania z dnia 04.05.2017r.)
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I
ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Gmina Wieliczki na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1:
Czy Zamawiający posiada wysypiska śmieci i sortownie, spalarnie śmieci? Jeżeli tak czy mają być one również przedmiotem ubezpieczenia? Jeżeli nie czy będą przedmiotem ubezpieczenia w okresie ubezpieczenia objętym zamówieniem?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada wysypiska śmieci i sortowni, spalarni śmieci. Zamawiający nie jest w stanie określić na dzień dzisiejszy, czy w okresie ubezpieczenia objętym zamówieniem będą przedmiotem ubezpieczenia.
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności, tam gdzie nie zostało to doprecyzowane, ustalone zostały na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie rozliczeniowym.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 3:
Prosimy o potwierdzenie braku szkód powodziowych w lokalizacjach zgłoszonych do ubezpieczenia od 1997r.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 4:
Prosimy o informację czy mienie będące przedmiotem ubezpieczenia lub pozostające w związku z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej, utraty zysku jest zabezpieczone w sposób przewidziany obowiązującymi przepisami aktów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w szczególności:
a) ustawą o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178 poz. 1380 z późn. zm.);
b) ustawą w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.);
c) rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719 z późn. zm.)?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy mienie zgłoszone do ubezpieczenia jest zabezpieczone w sposób przewidziany przepisami prawa.
Pytanie 5:
Prosimy o informację czy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623) – Tekst jednolity ustawy Prawo Budowlane?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
Pytanie 6:
Czy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom okresowym stanu technicznego i/lub dozorowi technicznemu, wykonywanym przez uprawnione podmioty? Czy w protokołach z dokonanych przeglądów nie stwierdzono zastrzeżeń warunkujących ich użytkowanie?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom.
Pytanie 7:
Prosimy o wprowadzenie wyłączeń w klauzuli przepięć: „z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą wyłączone są szkody powstałe: a) w licznikach oraz miernikach, b) w bezpiecznikach, wkładkach topikowych bezpieczników elektrycznych, stycznikach, odgromnikach, żarówkach, grzejnikach, lampach, c) w czasie naprawy oraz podczas prób dokonywanych na maszynach i urządzeniach, z wyjątkiem prób dokonywanych w związku z okresowymi badaniami eksploatacyjnymi (oględzinami i przeglądami)”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 8:
Klauzula likwidacyjna dotycząca środków trwałych – prosimy o wyłączenie z zapisów klauzuli mienia zgłoszonego do ubezpieczenia wg wartości odtworzeniowej oraz potwierdzenie, że w przypadku mienia zgłoszonego do ubezpieczenia wg wartości odtworzeniowej przy ustalaniu wysokości szkody oraz odszkodowania będą miały zastosowanie zasady określone w OWU Ubezpieczyciela.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody i nie potwierdza.
Pytanie 9:
Klauzula akceptacji zmiany wartości mienia – prosimy o wprowadzenie limitu 20% sumy ubezpieczenia, lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 10:
Klauzula miejsca ubezpieczenia – prosimy o wprowadzenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje pod warunkiem, że lokalizacje spełniają wymagania w odniesieniu do zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych jak w dotychczasowych obiektach. Ochroną ubezpieczeniową na podstawie niniejszej klauzuli nie jest objęte mienie: a) w transporcie, b) na wystawach, pokazach i targach, c) stanowiące przedmiot prac remontowo-budowlanych; składka ubezpieczeniowa, za objęcie ochroną ubezpieczeniową mienia znajdującego się w każdej nowej lokalizacji, obliczana będzie za okres świadczonej ochrony ubezpieczeniowej, na podstawie taryfy składek mającej zastosowanie do umowy ubezpieczenia.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 11:
Klauzula katastrofy budowlanej – prosimy o wprowadzenie wyłączeń: „Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody w budynkach: których wiek przekracza 50 lat , nie posiadających odbioru końcowego robót dokonanego przez organ nadzoru budowlanego, tymczasowych bądź dopuszczonych tymczasowo do użytkowania, użytkowanych niezgodnie z przeznaczeniem.” lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 12:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych - prosimy o wprowadzenie zastrzeżenia, że realizacja prac nie wiąże się z naruszeniem konstrukcji nośnej budynku/budowli.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wykreślenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również szkody związane z: - naruszeniem konstrukcji dachu, - naruszeniem bądź usunięciem pokrycia dachu, - szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej.” W przypadku braku zgody na powyższe, prosimy o potwierdzenie, że szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej będą pokrywane do wysokości limitu odpowiedzialności wskazanego w klauzuli katastrofy budowlanej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 14:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 15:
UBEZPIECZENIE MIENIA OD OGNIA I INNYCH ZDARZEŃ LOSOWYCH - Prosimy o podanie łącznej wartości budowli, zgłoszonych do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka oraz informację, czy są wśród nich drogi i mosty i jaka jest ich wartość.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż w systemie na pierwsze ryzyko zgłasza do ubezpieczenia mosty i drogi wewnętrzne oraz inne budowle, do sumy ubezpieczenia 30.000zł i do tej kwoty odpowiada Wykonawca w razie szkody.
Pytanie 16:
UBEZPIECZENIE SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO OD WSZYSTKICH RYZYK - Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia szkód spowodowanych przez uszkodzony lub źle funkcjonujący system klimatyzacyjny, jeżeli system ten nie został wyposażony w oddzielny system alarmowy (dotyczy sprzętu, który wymaga stosowania odpowiednio regulowanych zewnętrznych warunków klimatyzacyjnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 17:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – I. Zakres ubezpieczenia: zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 191) – prosimy o wykreślenie zapisu: „rekompensata za każdy dzień niezdolności do pracy w wysokości 1/30 minimalnego wynagrodzenia za pracę, o której mowa w Ustawie z dnia 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2015 r., poz. 867)”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 18:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – II. Zakres ubezpieczenia – prosimy o zmianę limitu dla zwrotu kosztów nabycia przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych (do 20% sumy ubezpieczenia), na: limit dla zwrotu kosztów nabycia przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych (do 15% sumy ubezpieczenia).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 19:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – II. Zakres ubezpieczenia – prosimy o zmianę limitu dla zwrotu kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów (do 20% sumy ubezpieczenia), na: limit dla zwrotu kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów (do 15% sumy ubezpieczenia)
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 20:
Do ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń: prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 1.000zł w każdej szkodzie.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 21:
W zakresie ubezpieczenia OC: prosimy o wykreślenie klauzuli warunków i taryf.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 22:
W zakresie ubezpieczenia OC: prosimy o wykreślenie z klauzuli czasu ochrony zadania: „Odpowiedzialność Ubezpieczyciela powstaje na nowo najpóźniej z chwilą uznania jego rachunku kwotą zaległej składki.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 23:
W zakresie ubezpieczenia OC: prosimy o potwierdzenie iż poniższe koszty dodatkowe będą pokrywane w ramach i do wysokości sumy gwarancyjnej:
• koszty działań podjętych przez ubezpieczającego/ubezpieczonego po wystąpieniu wypadku ubezpieczeniowego w celu zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów, jeżeli działania te były celowe, chociażby okazały się bezskuteczne.
• koszty wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych za zgodą Ubezpieczyciela w celu ustalenia okoliczności i rozmiaru szkody,
• koszty obrony sądowej przed roszczeniami poszkodowanych lub uprawnionych w sporze prowadzonym na polecenie Ubezpieczyciela lub za jego zgodą.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 24:
W zakresie ubezpieczenia OC: prosimy o wykreślenie z punktu m. ze strony 48 SIWZ słów: „szkody w pojazdach uczestników imprezy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach