Wieliczki, 03 lipca 2013 r.
Znak sprawy G.III.271.2.2013
WYKONAWCY
Uczestnicy Postępowania
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Wieliczkach”
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113 poz. 795 ze zm.) informuję, że w związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym na „Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Wieliczkach” wpłynęło zapytanie dotyczące zapisów treści SIWZ.
Niniejszym przedstawiamy treść wniesionych pytań wraz z odpowiedzią.
1. Zamawiający w punkcie 1.4 w pierwszym zdaniu wymaga dostarczenia świadectwa dopuszczenia najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu zamówienia. W kolejnym zdaniu Zamawiający wymaga potwierdzenia spełnienia wymagań przez załączenie do oferty kompletnego świadectwa. Obecny zapis zawiera wykluczające się informacje. W związku z powyższym prosimy o informację czy Zamawiający wymaga dostarczenia aktualnego świadectwa w dniu odbioru pojazdu, czy wymaga przedstawienia świadectwa razem z ofertą?
Chcielibyśmy podkreślić, że świadectwo dopuszczenia CNBOP jest dokumentem niezbędnym przy wprowadzaniu pojazdu pożarniczego do podziału bojowego. Dostarczenie świadectwa razem z ofertą nic nie wnosi, a może jedynie ograniczyć możliwość złożenia oferty Wykonawcom, którzy nie posiadają wymaganego dokumentu na dzień składania ofert.
Czy zatem Zamawiający, mając na uwadze zapewnienie zasad równego traktowania wykonawców, dopuści możliwość dostarczenia świadectwa CNBOP najpóźniej w dniu odbioru techniczno-jakościowego?
Odpowiedz: Zamawiający żąda świadectwa dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydanego przez polską jednostkę certyfikującą. Świadectwo aktualne (ważne) musi zostać dostarczone do Zamawiającego najpóźniej w dniu odbiory przedmiotu zamówienia.
2. Zamawiający wymaga otwierane lub wysuwane podesty pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, w tym otwierane lub wysuwane podesty nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy (punkt 4.2. opisu przedmiotu zamówienia). Czy Zamawiający dopuści rozwiązanie zabudowy pojazdu bez otwieranych nadkoli tylnych, jednakże z podestami bocznymi tak rozwiązanymi, by umożliwiały ergonomiczny i zgodny z przepisami dostęp do sprzętu ulokowanego na górnych półkach zabudowy? Rozwiązanie takie ma swoje zalety, a główną z nich jest brak problemów z częstymi wymianami elementów amortyzujących i blokujących (siłowniki, amortyzatory, zamki), które z racji narażenia na ciągłe oddziaływanie wilgoci, błota, kurzu, soli, śniegu zużywają się ponadprzeciętnie szybko. Dopuszczenie takiego rozwiązania spowoduje, że kosztów utrzymania samochodu po okresie gwarancji (szczególnie ważne jeśli użytkownikiem jest OSP) nie będą ponosiły wydatki związane z częstymi, kłopotliwymi, i niestety koniecznymi wymianami uszkodzonych elementów otwieranego nadkola.
Odpowiedz: Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – Załącznik Nr 2, tabela 4.2.
3. Zamawiający wymaga by w przedziale pracy autopompy zamontowany był włącznik do uruchamiania silnika pojazdu i załączenia pompy (punkt. 4.24.opisu przedmiotu zamówienia). Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że włączanie i wyłączanie silnika pojazdu, ze względu na nagłe obciążenie mechanizmów pracujących , powinno odbywać się za pomocą stacyjki pojazdu, po uprzednim rozłączeniu elementów napędowych, o ile włączenie silnika pojazdu w przedziale obsługi autopompy tłumaczyć można koniecznością sytuacji nagłej (np. konieczność natychmiastowego zaprzestania podawania środków gaśniczych), o tyle ponowne jego uruchomienie z uwagi na obciążenie mechaniczne sprzęgniętych już ze sobą elementów nie powinno się odbywać z tyłu. Umieszczenie w tylnym przedziale włącznika startu silnika powodować będzie, że obsługujący będą, zgodnie z założeniem, że skoro jest, używać go znacznie częściej niż wymagałaby tego sytuacja nagła, co skutkować może uszkodzeniem układu napędowego autopompy.
Czy wobec powyższego Zamawiający dopuści zaproponowanie pojazdu bez możliwości włączania silnika i załączania autopompy z przedziału tylnego?
Odpowiedz: Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – Załącznik Nr 2, tabela 4.24.
4. Zamawiający wymaga dostarczenia samochodu z autopompą o wydajności 2600 l/min przy ciśnieniu 0,8 MPa i głębokości ssania 1,5 m (punkt 4.20 opisu przedmiotu zamówienia). Czy Zamawiający dopuści dostarczenie pojazdu z autopompą o wydajnoci minimalnie mniejszej a wynoszącej 2550 l/min? Różnica w stosunku do wymaganej przez Zamawiającego wydajności wynosi zaledwie 2%, a co za tym idzie nie ma żadnego wpływu na przebieg prowadzonych akcji gaśniczych, biorąc w szczególności pod uwagę fakt, że Zamawiający wymaga zamontowania na pojeździe działka wodno-pianowego o wydatku 1600 l/min.
Odpowiedz: Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach