Ogłoszenia o zamówieniach i konkursach

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset złotych)

Wieliczki: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset złotych)


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieliczki , ul. Lipowa 53, 19-404 Wieliczki, woj. Warmińsko-mazurskie, tel. (87) 6219069, faks (87) 5214277.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bazagmin.pl/bip_wieliczki


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset złotych).


II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset złotych) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wieliczki, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, planowanych w budżecie Gminy Wieliczki na 2012 rok. Szczegółowe warunki zamówienia: 1). Okres kredytowania - od daty zawarcia umowy do dnia 15 grudnia 2020 roku. 2). Karencja w spłacie kredytu: w stosunku do odsetek - nie występuje, w stosunku do kapitału - od uruchomienia kredytu: a) do 15 czerwca 2013 roku; b) do 15 marca 2015 r.. 3). Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie trwania umowy. 4). Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu. 5). Oprocentowanie oparte będzie na stawce WIBOR dla depozytów jedno-miesięcznych - średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc odsetkowy, powiększona o marżę banku. 6). Płatność odsetek następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego, przy czym pierwsza płatność odsetek dokonana zostanie ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wypłacono pierwszą transzę kredytu, kolejne miesięczne (miesiąc kalendarzowy) okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. Wyliczenie odsetek Wykonawca doręczy Zamawiającemu minimum na 7 dni przed terminem płatności. Dla celów obliczeniowych należy przyjąć wykorzystanie w całości kredytu na dzień 31.12.2012 r. 7). Spłata kapitału – po upływie okresu karencji w ratach i okresach spłaty określonych poniżej: rok 2012 oraz do 15 czerwca 2013 i do 15 marca 2015 r.- karencja,

do dnia 15 czerwca 2013 roku w kwocie 25.000 zł,

do dnia 15 marca 2015 roku w kwocie 38.250 zł,

do dnia 15 czerwca 2015 roku w kwocie 38.250 zł,

do dnia 15 września 2015 roku w kwocie 38.250 zł,

do dnia 15 grudnia 2015 roku w kwocie 38.250 zł,

do dnia 15 marca 2016 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 czerwca 2016 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 września 2016 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 grudnia 2016 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 marca 2017 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 czerwca 2017 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 września 2017 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 grudnia 2017 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 marca 2018 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 czerwca 2018 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 września 2018 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 grudnia 2018 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 marca 2019 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 czerwca 2019 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 września 2019 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 grudnia 2019 roku w kwocie 30.800 zł,

do dnia 15 marca 2020 roku w kwocie 31.175 zł,

do dnia 15 czerwca 2020 roku w kwocie 31.175 zł,

do dnia 15 września 2020 roku w kwocie 31.175 zł,

do dnia 15 grudnia 2020 roku w kwocie 31.175 zł,

8). Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 9). W przypadku wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu brak dodatkowych opłat i prowizji.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2020.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje obowiązku wnoszenia przez Wykonawców wadium


III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.). 2) Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej określone ustawą Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 6654 z późn. zm.). Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wymienionych w punkcie VI specyfikacji.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wymienionych w punkcie VI specyfikacji.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub przedstawi zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia. Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wymienionych w punkcie VI specyfikacji.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wymienionych w punkcie VI specyfikacji.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wymienionych w punkcie VI specyfikacji.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bazagmin.pl/bip_wieliczki
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Wieliczkach, 19-404 Wieliczki, ul. Lipowa 53.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2012 godzina 10:00, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy w Wieliczkach, pok. Nr 13, 19-404 Wieliczki, ul. Lipowa 53.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.7) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie



 

Wieliczki, 19 lipca 2012

 

 

 

 

 

                                                                                                                             Wykonawcy

 

                                                                                                                             Zainteresowani udziałem

 

                                                                                                                             W nw. postępowaniu

 

Fn.I.271.2.2012

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 i odpowiedzi na pytania

 

 

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wieliczki, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, planowanych w budżecie Gminy Wieliczki na 2012 r.

 

 

 

 

 

         W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, informuję:

1.       Czy zmawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu złożenia ofert z 26.07.2012 r. na 02.08.2012r.?

2.       Czy zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu składania ofert co najmniej do 10 sierpnia 2012 r.?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu złożenia ofert.

 

 

3.       Czy zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu w harmonogramie spłat dział III pkt 7 z do dnia” na „w dniu”?

 

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w harmonogramie spłat dział III pkt 7  SIWZ  z „do dnia” na  „w dniu”.

 

 

4.       Czy Zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji na oddzielnym dokumencie i do kwoty 150-200 % kredytu?

 

Zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy Prawo bankowe w zakresie roszczeń wynikających z weksla jak i umowy kredytowej.

 

 

5.       Czy skarbnik dokona kontrasygnaty na wekslu?

 

Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu In blanco – stanowiącym zabezpieczenie przedmiotowego kredytu kontrasygnaty Skarbnika. Jednocześnie informujemy, iż zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący ważność zobowiązania wystawcy weksla – jednostki samorządu terytorialnego.

 

 

6.       Proszę o podanie dochodów ze sprzedaży majątku, podatku od nieruchomości, dotacje za I kw. 2012 r.

 

Za I kwartał 2012 r.:

 

- dochody ze sprzedaży majątku wyniosły: 10.611,05 zł.

 

- dochody z podatku od nieruchomości – 220.348,48 zł.

 

- dotacje - 828.194,45 zł.

7.       Proszę o podanie wysokości dochodów własnych Zamawiającego za poszczególne lata w okresie 2012-2020 r.

 

Odpowiedź w załączniku Nr 1 do niniejszych wyjaśnień i odpowiedzi.

 

 

8.       Proszę o podanie wysokości dotacji w poszczególnych latach w okresie 2012-2020.

 

Odpowiedź w załączniku Nr 1 do niniejszych wyjaśnień i odpowiedzi.

 

 

9.       Proszę o podanie wysokości podatku od nieruchomości w poszczególnych latach 2012-2020.

 

Odpowiedź w załączniku Nr 1 do niniejszych wyjaśnień i odpowiedzi.

 

 

10.   Proszę o podpisanie przez uprawnione osoby zał. Nr 6 „Sytuacja finansowa Gminy Wieliczki w latach spłaty długu”.

 

W dniu 19 lipca 2012 dokonano wymiany załącznika do SIWZ „Sytuacja finansowa Gminy Wieliczki w latach spłaty długu” na podpisany przez Wójta Gminy.

 

 

11.   Proszę o podanie rocznych rat w rozbiciu na poszczególne kredyty posiadane w innych bankach w okresach 2012-2020.

 

Odpowiedź w załączniku Nr 2 do niniejszych wyjaśnień i odpowiedzi.

 

 

 

Sprostowanie do SIWZ:

 

Str. 3  SIWZ dział I pkt. 7 otrzymuje brzmienie:

 

  1. „Budżet gminy na 2012 rok – Uchwała Nr XIV/82/11 Rady Gminy Wieliczki z dnia 29 grudnia 2011 roku; Opinie RIO (pobierz – BIP – zakładka prawo lokalne – Budżet).”

 

W dniu 19.07.2012 r. zostaną umieszczone brakujące dokumenty na stronie www.bazagmin.pl/bip_wieliczki

 

1)      Uchwała Nr RIO.VIII–0120-190/12 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 26 marca 2012 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Wieliczki sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Wieliczki za rok 2011 (TUTAJ).

 

2)      Ostatnia zmiana WPF na lata 2012-2020- uchwała Nr XIX/119/2012 Rady Gminy Wieliczki z dnia 29 czerwca 2012 roku (TUTAJ).

 

3)      Zarządzenie Nr 10/2012 Wójta Gminy Wieliczki z dnia 12.03.2012 r. w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Wieliczki za 2011 r., sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego jednostek i informacji o stanie mienia gminy (TUTAJ)

 

 

 

Zamawiający informuje, że odpowiedzi na pytania stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

Załączniki szt. 2

 

 

 

Do wiadomości:

 

  1.  wszyscy uczestnicy



 

Wieliczki, 23 lipca 2012

 

 

 

 

 

                                                                                                                             Wykonawcy

 

                                                                                                                             Zainteresowani udziałem

 

                                                                                                                             W nw. postępowaniu

 

Fn.I.271.2.2012

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 i odpowiedzi na pytania

 

 

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wieliczki, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, planowanych w budżecie Gminy Wieliczki na 2012 r.

 

 

 

 

 

 

 

                W załączniku Nr 1 do SIWZ „Oferta w sprawie wykonania zamówienia publicznego” w akapicie pierwszym błędnie wskazano rok, którego dotyczy budżet,  powinno być:

 

 

 

„W odpowiedzi na zaproszenie do wzięcia udziału w przetargu nieograniczonym na wykonanie zamówienia ,,Udzielenie kredytu długoterminowego na kwotę 795.500 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset złotych) z przeznaczeniem  na pokrycie planowanego deficytu  budżetu Gminy Wieliczki, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, planowanych w budżecie Gminy Wieliczki na 2012 rok”.

 

 

 

Załącznik Nr 1

 

Do wiadomości:

 

  1. - wszyscy uczestnicy

 

 

 

 

 

 


Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 lipca 2012 11:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 1899
24 lipca 2012 13:35 (Marek Kowalewski) - Zmiana kolejności załączników.
24 lipca 2012 13:35 (Marek Kowalewski) - Zmiana kolejności załączników.
24 lipca 2012 13:35 (Marek Kowalewski) - Zmiana kolejności załączników.