Protokoły z sesji Rady Gminy - archiwum

Protokół Nr IX z dnia 23.11.2007 r.

Protokół Nr IX/2007
z obrad IX Sesji Rady Gminy Wieliczki
odbytej w dniu 23 listopada 2007 r.

    Posiedzenie sesji odbyło się w sali konferencyjnej i rozpoczęło się o godz. 10.00 i zakończyło o 12.30.
    W sesji na stan 15-tu radnych uczestniczyło 14-tu radnych. W posiedzeniu nie uczestniczył radny Andrzej Karbowski , który nie usprawiedliwiał nieobecności.

Ponadto w Sesji udział wzięli:
- Jan Jakimowicz – Wójt Gminy
- Barbara Masłowska – Sekretarz Gminy
- Wiesława Dowejko – Skarbnik Gminy
- Edward Adamczyk – V-ce przewodniczący Sejmiku
- Andrzej Steckiewicz – V-ce przewodniczący Rady Powiatu.
- Jarosław Kuczyński– Radny Powiatu
- Anna Żukowska – protokolant

    Pan Henryk Bielawski Przewodniczący Rady Gminy dokonał otwarcia Sesji, powitał przybyłych na posiedzenie radnych, sołtysów, zaproszonych gości, stwierdził quorum i prawomocność podejmowanych uchwał.

    W dalszej kolejności przewodniczący przedstawił porządek obrad :
1. Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokółu z ostatniej Sesji.
3. Interpelacje i odpowiedzi na interpelacje.
4. Podjęcie uchwał podatkowych:
a) w sprawie stawek podatku od nieruchomości;
b) w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości;
c) w sprawie podatku od środków transportowych;
d) w sprawie wzorów deklaracji na podatek rolny, leśny, od nieruchomości.
5. Przedstawienie projektu budżetu gminy na 2008 r.
6. Informacja na temat realizacji zadań inwestycyjnych w gminie w 2007 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na współdziałanie gminy Wieliczki z gminami powiatu oleckiego i powiatem oleckim.
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Biura Obsługi Szkół w Wieliczkach.
9. Zatwierdzenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2007 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w procedurze opracowywania i uchwalania budżetu gminy, rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, procedury rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu za rok budżetowy i szczegółowości materiałów towarzyszących sprawozdaniu oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego.
11. Zmiany w budżecie gminy na 2007 r.
12. Sprawy różne.
13. Wolne wnioski.

    Przedstawiony porządek obrad radni przyjęli w głosowaniu jednogłośnie 14 głosami „za”.

Do punktu 2.

    Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z obrad Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 26 września 2007 był do wglądu w Urzędzie Gminy w Wieliczkach. Do protokółu nie wniesiono uwag, ani zastrzeżeń. Radni nie wymagali odczytywania protokółu, przyjmując go w głosowaniu jednogłośnie.

Do punktu 3.

Interpelacji nie zgłoszono.

Do punktu 4.

    Wójt przedstawił informację na temat stawek podatkowych przyjętych na 2008 r. Przypomniał, że stawki podatkowe były analizowane na posiedzeniu komisji stałych w dniu 08 listopada 2007 r. i tak na 2008 rok radni zdecydowali aby przyjąć stawki maksymalne w przypadku podatku rolnego i leśnego .
    W przypadku podatku rolnego przyjęto stawkę maksymalną tj. 58,29 zł za 1 q żyta x 2,5= 145,73 zł za ha przeliczeniowy, podatek – użytki rolne 58,29 za 1 q żyta x 5= 291,45 zł za ha przeliczeniowy.
    Przewidywane wpływy z podatku rolnego na 2008 rok
- Jednostki – 19.580,00 zł.
- Gospodarstwa indywidualne – 494.875,00 zł.
    Wójt powiedział, że wysokość stawki podatku rolnego zależy od ceny q żyta.
    W przypadku naliczenia podatku leśnego proponuje się przyjęcie również stawki maksymalnej.
- Hektar fiz.lasy ochronne – 147,28x0,220x50%=16,20 zł/ha fiz.lasu
- Hektar przeliczeniowy – 1 m3 drewna tart. 147,28 złx0,220 = 32,40 zł/ha fizyczny

    Wpływy z wpłat podatku leśnego – szacuje się na ok. 61.587,00 zł.

    W związku z przyjęciem stawek maksymalnych do naliczenia podatku rolnego i leśnego nie zachodzi konieczność podejmowania uchwały.
    Wójt powiedział, że od 2008 podatek od posiadania psów zostanie zastąpiony opłatą, która max może wynosić 100 zł. za posiadanie 1 psa. Radni zdecydowali, aby nie wprowadzać opłaty od posiadania psów.

Do punktu 4a
    Wójt powiedział, że jeżeli chodzi o stawki podatku od nieruchomości członkowie komisji zdecydowali by przyjąć stawki maksymalne. W jednym przypadku zdecydowano o obniżeniu stawki maksymalnej o ok. 50% - dotyczy to pozostałych budynków emerytów i rencistów samodzielnie prowadzących gospodarstwo domowe.
    Przyjęte stawki podatkowe do naliczenia podatku od nieruchomości na 2008 rok przedstawiają się następująco:

Osoby prawne

- budynki mieszkalne - 0,59
- budynki związ. z dział.gosp. - 19,01
budynki związane z dział. w zakresie udziel.
świadcz.zdrowot. - 3,84
- pozostałe budynki - 6,37
- budowle 2% - 2%
- grunty związane z dział.gosp. - 0,71
- grunty pozostałe - 0,35

Osoby fizyczne
- budynki mieszkalne - 0,59
- budynki związ. z dział.gos. - 19,01
- pozostałe budynki - 6,37
- pozostałe budynki emer. i ren. - 3,20
- budowle 2% - 2%
- budynki związ. z mat. siewnym - 8,86
- grunty związane z dział. gosp. - 0,71
- grunty pozostałe - 0,35 D
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości i przyjęto poprzez głosowanie jednogłośnie.
( uchwała Nr IX/52/20007 r. w załączeniu ).

Do punku 4b.

    Pani Sekretarz powiedziała, że proponuje się zwolnić z płacenia podatku, nieruchomości lub ich części zajęte na prowadzenie działalności kulturalno-oświatowej, charytatywnej, pomocy społecznej oraz na cele ochrony przeciwpożarowej z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, nieruchomości lub ich części ( grunty, budynki, budowle) służące zbiorowemu zaopatrzeniu w wodę, zbiorowemu odprowadzaniu ścieków oraz składowaniu odpadów komunalnych.
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości i przyjęto poprzez głosowanie jednogłośnie.
( uchwała Nr IX/53/20007 r. w załączeniu ).

Do punktu 4c.

    Następnie Pani Sekretarz przedstawiła stawki podatku od środków transportowych. Stawki podatkowe na 2008 r. nie odbiegają zbytnio od stawek obowiązujących w 2007 r.
    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych na 2008 r. wprowadziła zmianę , że nie będą opodatkowane podatkiem od środków transportowych samochody o masie równej 3,5 t tylko powyżej. Podatkiem od środków transportowych oprócz samochodów ciężarowych opodatkowane są ciągniki siodłowe i balastowe, przyczepy i naczepy. Liczba podatników płacących podatek od środków transportowych w naszej gminie wynosi ok. 20. Zmiany polegają na wprowadzeniu stawki powyżej 3,5 t i zaokrągleniu stawek podatku do dziesiątek złotych .
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie podatku od środków transportowych i przyjęto poprzez głosowanie jednogłośnie.
(uchwała Nr IX/54/20007 r. w załączeniu ).

Do punktu 4 d.

    Pani Sekretarz powiedziała, że podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej ustalenia wzoru informacji i deklaracji dla podatników podatku leśnego, rolnego i od nieruchomości związane jest ze zmianą Ordynacji podatkowej, z której wynika , że kwoty podatku winny być zaokrąglane do pełnych złotych, a nie groszy jak to wynikało z wcześniejszych przepisów.
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej ustalenia wzoru informacji i deklaracji dla podatników podatku leśnego, rolnego i od nieruchomości i przyjęto poprzez głosowanie jednogłośnie.( uchwała Nr IX /55/20007 r. w załączeniu ).

Do punktu 5.

    W związku z tym, że projekt budżetu gminy na 2008 r. szczegółowo był omawiany na posiedzeniu komisji stałych w dniu 08 listopada 2007 r. Wójt omówił w skrócie projekt budżetu gminy na 2008 r.
    Budżet na 2008 r. przewiduje po stronie dochodów kwotę 8.315.994 zł., a wydatków kwotę 8.399.474 zł. Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 83.480 zł. mają być przychody pochodzące z : kredytów w kwocie 150.000 zł., wolnych środków oszacowanych jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych na koniec 2007 roku w kwocie 111.029 zł.
    Przewidywane prace w 2008 r. to: dokończenie remontu drogi Wilkasy-Wojnasy, ok. 5800 mb, remont chodnika w miejscowości Nory, ok. 450 mb przy ( współfinansowaniu z Powiatem Oleckim ), położenie chodnika łączącego wieś Wieliczki i Niedźwiedzkie przy współfinansowaniu z Wojewódzkim Zarządem Dróg, (ok. 1,1 km), wymiana pokrycia dachowego (budynek jest pokryty eternitem) w budynku komunalnym w Cimochach ( świetlica), remont budynku komunalnego w Wojnasach, remont klas w SP Wieliczki, wykonanie sceny przy SP Wieliczki, elewacja budynku i remont dachu w gimnazjum, budowa boiska w SP Cimochy, wykonanie bramy wjazdowej do SP Wieliczki, „Budowa sieci kanalizacyjnej Wieliczki-Skowronki”. Ostatnia inwestycja będzie realizowana wspólnie z Miastem Olecko w latach 2008-2011, planowane jest również wykonanie na jeziorem widowni przy stadionie i zatoki postojowej.
    Do przedstawionego projektu budżetu dochodów i wydatków na 2008 r. radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
/ Projekt budżetu Gminy Wieliczki na 2008 r. w załączeniu./

Do punktu 6.
    Wójt przedstawił informację na temat realizacji zadań inwestycyjnych w gminie w 2007 r.
    W 2007 r. wykonano inwestycje wodociągowe: wodociąg Kleszczewo-Puchówka -podłączono 16 gospodarstw, wodociąg Wilkasy podłączono 3 gospodarstwa.
    Inwestycje drogowe: droga gminna Wilkasy-Wojnasy/3995mb żwirowa/, korekta skrzyżowania ul. Lipowej i Jeziornej w Wieliczkach, w tym budowa chodnika 200mb wspólnie z WZD Olsztyn, wykonano chodnik i dwie zatoki autobusowe w Sobolach wspólnie z Wojewódzkim Zarządem Dróg w Olsztynie, chodnik przy ul. Lipowej w Wieliczkach wspólnie z WZD w Olsztynie, położono nawierzchnię asfaltową i chodnik przy ul. Szkolnej w Cimochach wspólnie z Powiatowym Zarządem Dróg w Olecku, położono nawierzchnię asfaltową na ul. Tunelowej wspólnie z Powiatowym Zarządem Dróg, wykonano plac manewrowy dla autobusów w Cimochach ( środki finansowe własne gminy), położono asfalt na ul. Ełckiej w Cimochach środki finansowe pochodziły z WZD.
    Inne inwestycje i remonty: wykonanie i ogrodzenie płyty boiska do piłki nożnej i plaży nad jez. Olecko-Małe, remonty budynków komunalnych (budynek mieszkalny przy ul. Tunelowej, przedszkole, SP GOZ), wymiana stolarki drzwiowej i malowanie ścian w Urzędzie Gminy, zakupiono samochód osobowy Opel Astra.
    Łącznie na inwestycje i remonty w tym okresie wydano z budżetu gminy około 712 000 zł. bez wydatków na bieżące utrzymanie dróg gminnych.
    W okresie III kwartałów dokonano napraw dróg gminnych poprzez żwirowanie i równanie. Dowieziono około 4 500 ton żwiru. Na bieżące utrzymanie dróg gminnych w tym okresie wydano 80 000 zł.
    Do przestawionej informacji radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
/ Informacja z wykonanych inwestycji i remontów w Gminie Wieliczki do końca października 2007 roku w załączeniu./

Do punktu 7.

    Wójt przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na współdziałanie Gminy Wieliczki z gminami powiatu oleckiego i powiatem olecki.
    Podjęcie uchwały związane jest z wyrażeniem zgody na współdziałanie Gminy Wieliczki z gminami: Olecko, Kowale Oleckie, Świętajno oraz powiatem oleckim, w celu rozwoju Gminy Wieliczki oraz wspólne aplikowanie o środki zewnętrzne na realizację celów zawartych w porozumieniu.
    Zadania te będą polegały na realizacji np. wspólnych przedsięwzięć kulturalnych, wydawaniu folderów, map, organizacji imprez turystycznych i innych przedsięwzięć promujących gminę i powiat.
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na współdziałanie Gminy Wieliczki z gminami powiatu oleckiego i powiatem olecki i przyjęto w głosowaniu jednogłośnie ( Uchwała Nr IX/56/2007 w załączeniu ).
/ Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na współdziałanie Gminy Wieliczki z gminami powiatu oleckiego i powiatem olecki, w załączeniu./

Do punktu 8.

    Pan Marek Dobrzyń dyrektor Biura Obsługi Szkół przypomniał, że zmiany w Statucie Biura Obsługi Szkół w Wieliczkach szczegółowo były omawiane na posiedzeniu komisji stałych w dniu 08 listopada 2007 r.
    W związku z nałożeniem na Biuro Obsługi Szkół dodatkowych obowiązków oraz zmianą przepisów o finansach publicznych zachodzi konieczność dostosowania Statutu Biura Obsługi Szkół do obowiązujących przepisów.
    Zmiany w Statucie Biura Obsługi Szkół polegają między innymi na dopisaniu do statutu punktów dotyczących udzielania pomocy dyrektorom obsługiwanych placówek przy opracowywaniu projektów planów dochodów i wydatków budżetowych, weryfikacji jednostkowych planów finansowych, sporządzeniu zbiorczego planu finansowego na podstawie planów z poszczególnych jednostek, wykonywanie spraw związanych z pomocą materialną o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Wieliczki, kolejne zmiany polegają na dopisaniu do statutu zadań związanych z organizacją i koordynacją sportu w gminie, koordynacją spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, upoważnienie dyrektora do podpisywania porozumień między Biurem Obsługi Szkół a placówkami oświaty w sprawie prowadzenia obsługi ekonomiczno-finansowej, księgowej, administracyjnej i gospodarczej, współdziałanie z dyrektorami placówek oświatowych w zaopatrzeniu w pomoce naukowe, meble, sprzęt, opał, druki ( zakupy hurtowe po wynegocjowanej niższej cenie), określanie kierunków i przedmiotu kontroli wewnętrznej oraz podejmowanie stosownych decyzji, wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących przyznania uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym, w ramach nadzoru dyrektor i upoważnieni przez niego pracownicy będą mieli prawo wstępu do nadzorowanych jednostek i prawo wglądu do dokumentacji, żądania wyjaśnień i niezbędnych informacji w zakresie realizacji budżetu.
    Do zaproponowanych zmian w Statucie Biura Obsługi Szkół radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Biura Obsługi Szkół i przyjęto w głosowaniu jednogłośnie ( Uchwała Nr IX/57/2007 w załączeniu ).

Do punktu 9.

    Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii uchwalany jest po raz pierwszy. Cały czas funkcjonuje Gminny Program Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Zatwierdzenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2007 r. wynika z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 r. i zgodnie z tą ustawą-przeciwdziałanie narkomanii należy do zadań własnych gminy. W tym roku na ten program zaplanowano wydatkować kwotę 2.000 tys.zł. W ramach tego programu przeprowadzone zostaną szkolenia w szkołach w SP Cimochach, SP Wieliczkach i Gimnazjum. Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii finansowany jest z środków pochodzących z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2007 r. i przyjęto w głosowaniu jednogłośnie ( Uchwała Nr IX/58/2007 w załączeniu ).

Do punktu 10.

    Pani Wiesława Dowejko - Skarbnik powiedziała, że w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych należy wprowadzić zmiany w uchwale Nr XXIX/153/2006 Rady Gminy Wieliczki z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie opracowania i uchwalania budżetu gminy, rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, procedury rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu za rok budżetowy i szczegółowości materiałów towarzyszących sprawozdaniu oraz zakres i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego. Zmiany polegają na tym, aby prognozowane dochody gminy przyjąć do budżetu gminy w podziale na bieżące i majątkowe, dopisaniu wydatków na programy i projekty realizowane ze środków unijnych oraz określeniu dochodów i wydatków na realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
    Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie zmian w procedurze opracowywania i uchwalania budżetu gminy, rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, procedury rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu za rok budżetowy i szczegółowości materiałów towarzyszących sprawozdaniu oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego i przyjęto w głosowaniu jednogłośnie ( Uchwała Nr IX/59/2007 w załączeniu ).

Do punktu 11.

    Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2007 r., które polegają na zwiększonych środkach finansowych na pomoc materialną dla uczniów w kwocie 17.859 zł., zwiększonych środkach o kwotę 1,233 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu lektur szkolnych do bibliotek szkolnych szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenach wiejskich, zmniejszonej dotacji celowej na świadczenia rodzinne, zaliczkę alimentacyjną oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, zwiększonej dotacji celowej w kwocie 30.300 zł na bieżące utrzymanie GOPS, zwiększonej dotacji z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
    Pozostałe zmiany dotyczą zmiany klasyfikacji wcześniej uchwalonych wydatków oraz przeniesień planów wydatków uzupełniając braki na nieprzewidziane wydatki.
    Do przedstawionych zmian w budżecie gminy radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
    Odczytano projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. i przyjęto w głosowaniu jednogłośnie ( Uchwała Nr IX/60/2007 w załączeniu ).

Do punktu 12.

    W sprawach różnych Pan Andrzej Steckiewicz radny Powiatu Oleckiego przedstawił założenia Programu Rozwoju Obszarów Wieliczkach na lata 2007-2013 i zachęcał rolników do składania wniosków o dofinansowanie modernizacji swoich gospodarstw. Zwrócił się do sołtysów aby przekazywali informacje w swoim sołectwie o możliwości uzyskania wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
    Sołtys Józef Leśniewski zgłosił konieczność ustawienia zakazu wjazdu pojazdów powyżej 8t na ulicę Ełcką w Cimochach, zwrócił się też z prośbą o wystosowanie pisma do Wojewódzkiego Zarządu Dróg o ustawienie barierki przy ulicy obok posesji Państwa Masłowskich w Cimochach.
    Wójt odpowiedział, że wystosowany zostanie wniosek do Wojewódzkiego Zarządu Dróg w sprawie zgłoszonych wniosków.
    Pan Marek Dobrzyń dyrektor Biura Obsługi Szkół podziękował radnym i Wójtowi za dofinansowanie remontu wjazdu do Gimnazjum.
    Sołtys sołectwa Cimoszki Pan Piotr Skrocki zwrócił się z prośbą o wycięcie zakrzaczenia przy drodze powiatowej w Cimoszkach, postawienia wiaty przystankowej dla dzieci, które oczekują na autobus szkolny.
    Wójt odpowiedział, że wystosowany został wniosek do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie wycięcia zakrzaczenia przy drogach powiatowych. W odpowiedzi Powiatowy Zarząd Dróg zobowiązał się, że zakrzaczenia w gminie zostaną wycięte w najbliższym czasie. Natomiast jeżeli chodzi o postawienie wiaty autobusowej to zostanie ona ustawiona w przyszłym roku.
    Radny Dariusz Piekarski – zwrócił się z prośbą ustawienia tablicy ogłoszeń w Wojnasach.
    Wójt powiedział, że jeżeli chodzi o tablice ogłoszeń to zamówiono 5 tablic ogłoszeń i oczekujemy kiedy zostaną wykonane.
    Pan Andrzej Steckiewicz radny powiatowy podziękował za ustawienia wiaty autobusowej w Małym Olecku. Zwrócił się z prośbą o wystąpienie do PKP z pismem dotyczącym postawienia wiaty przystankowej przy dworcu PKP dla ludzi oczekujących na pociąg, ponieważ poczekalnia PKP została rozebrana.
    Sołtys sołectwa Puchówka zwrócił się prośbą o ustawienie znaku wskazującego miejscowość Puchówka.
    Wójt odpowiedział, że sprawę ustawienia znaku wskazującego miejscowość przekaże do Powiatowego Zarządu Dróg.
    Przewodniczący odczytał protokół z zebrania Rady Sołeckiej sołectwa Puchówka, które odbyło się w dniu 08 listopada 2007 r. na którym zostały poruszone sprawy dotyczące utwardzenia drogi łączącej dwie wsie Kleszczewo-Puchówka, usunięcia skarp przy drodze gminnej we wsi Puchówka, nawiezienia na drogę gminną żwiru, zamontowania 3 szt. lamp ulicznych w miejscowości Puchówka.
    Wójt odpowiedział, że sprawa położenia nawierzchni bitumicznej na drodze powiatowej łączącej wieś Kleszczewo z Puchówką zostanie przekazana do Powiatowego Zarządu Dróg, w przyszłym roku naprawiony zostanie odcinek drogi gminnej przez wieś Puchówka, zamontowane zostaną lampy oświetleniowe.
    Pan Witold Laszkowski – wstąpił z wnioskiem o podwyższenie diet sołtysom.
    Przewodniczący powiedział, że na posiedzeniu komisji w nowym roku zostanie przedyskutowany temat podwyższenia diet sołtysom.

Do punktu 13.

Wolnych wniosków nie było. Na tym zakończono obrady.


Protokołowała                                                                      Przewodniczył
Anna Żukowska                                                                      Henryk Bielawski

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 stycznia 2008 13:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2048
03 stycznia 2008 14:00 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu
03 stycznia 2008 13:59 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu