Ogłoszenia o zamówieniach i konkursach rok 2011 - archiwum

Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Wieliczki

I. Nazwa firmy oraz adres zamawiającego.

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Wieliczkach, 19-404 Wieliczki, ul. Jeziorna 22/2

 


II.    Tryb udzielenia zamówienia.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007. Nr 223, poz. 1655, ze zmianami zwanej dalej „Ustawą Pzp” lub „Pzp”.

 


III.    Opis przedmiotu zamówienia.

Docelowo oczyszczalnia przyjmie ścieki dopływające z kanalizacji od 300 M (mieszkańców) z osiedla mieszkaniowego Wieliczki.

Przepływ średnio dobowy – Qdśr = 45 m3/d,

Przepływ maksymalny dobowy – Qmax = 58,5 m3/d,

Projekt zakłada likwidację istniejących urządzeń do oczyszczania ścieków oraz

wykonanie nowych.

Budowle do rozbiórki:

•               Osadnik wstępny Imhoffa – rozebrania ścian wystających powyżej

terenu   i   zasypanie   zbiornika   żwirem,   zagęszczenie   terenu   wykonanie

trawnika,

•               Budynek  pompowni  P  1  –  rozebranie  ścian  i  stropu,  wykonanie

utwardzenia z kostki brukowej gr. 6 cm wokół zbiornika pompowni w ilości 67m2,

•     Obudowa złoża biologicznego – w miejscu złoża projektuje się komorę oczyszczania ścieków o wymiarach 8,00x3,5x4,00 m.

 

Projektuje się następujące obiekty budowlane:

  • Sk - Studnia kraty w koszem o prześwicie otworów kosza 20 mm. Wymiary 1,20 głębokość ok. 2,0 m,
  • P1 – pompownia. Przewiduje się adaptację istniejącej pompowni. Wyburzenie istniejącego budynku, Przebudowa pompowni obejmuje remont żelbetowego zbiornika o wymiarach: średnica 2,00 m, głębokość 2,25 m, montaż nowych 2 pomp ściekowych oraz armatury i rurociągu tłocznego DN 90 PE o długości 11 m do komory oczyszczania.
  • SP – studnia pomiarowa. Projektuje się studnię żelbetowa o średnicy 1500 mm i głębokości 1,98 m.
  • KO - komora oczyszczania – przewiduje się wykonanie żelbetowej komory o wymiarach 8,05 x 3,50 x 4,00 m. Powierzchnia zabudowy 29,75 m2. Komora zagłębiona w gruncie na głębokość 1,40 m. Część nadziemna komory 2,60 m. W komorze zostaną wydzielone trzy komory: defosfatacji o wymiarach 1,20 x 3,00 x 4,00, denitryfikacji o wymiarach 3,00 x 2,15 x 4,00 i nitryfikacji o wymiarach 4,50 x 3,50 x 4,00. Głębokość czynna komór wynosi 3,50 m, zatem ich objętość czynna wyniesie: defosfatacji - 12,60 m3, denitryfikacji - 22,57 m3, nitryfikacji - 55,12 m3. Przewiduje się przykrycie stropem żelbetowym komory defosfatacji.
  • OW – osadnik wtórny przewiduje się żelbetowy osadnik wtórny lejowy o średnicy 3,00 m i głębokości całkowitej 5,20 m. Część zbiornika – 2,61 m zagłębiona poniżej terenu, część nadziemną stanowi 2,60 m wysokości zbiornika. Osadnik wyposażony zostanie w pompy powietrzne do usuwania osadu nadmiernego i recyrkulacji osadu, koryto uchylne części pływających z odprowadzeniem do zagęszczacza osadów, koryto odprowadzające ścieki oczyszczone do istniejącego kanału zrzutowego.
  • ZO – planuje się wykorzystanie istniejącego osadnika wtórnego na zagęszczacz osadów nadmiernych. Wymiary: średnica wewnętrzna 3,50 m, głębokość 4,5 m, Projektuje się wykonanie przykrycie zbiornika stalowymi kratami wema,
  • Staw doczyszczający – nie planuje się przebudowy stawu. Powierzchnia stawu 270m2,
    • W1 – W2 istniejące wyloty ścieków do pobliskiego rowu melioracyjnego – planuje się remont wylotu nr 1, który będzie głównym wylotem. Wylot nr 2 będzie eksploatowany w sytuacjach awaryjnych.
    • Naprawa ogrodzenia terenu - ogrodzenie z siatki ocynkowanej o wysokości 1,50 m o długości ok. 215 m, wraz z bramką i bramą wjazdową,
    • drogi wewnętrzne i plac utwardzony – istniejący utwardzony plac z płyt betonowych ok. 900 m2 oraz 67m2 polbruku gr 6 cm wokół pompowni P1,
    • sieci wewnątrzobiektowe w tym kanalizacja sanitarna tłoczna i grawitacyjna,
    • Tłoczna - P1- KO – PE dn 90 mm, l = 11 m
    • Grawitacja

- S1-S2 –Sk –dn 200 mm PCV, l = 19 m,

- Sk - P1- dn 250 mm PCV, l = 4,5 m,

- ZO – S1 – dn 200 PCV, l= 25 m,

- OW –S3 - dn 200 PCV, l= 10 m,

- KO- OW - dn 200 PCV, l= 2 m,

- OW –ZO - dn 200 PCV, l= 2,5 m,

 


IV.    Termin wykonania zamówienia.

Wymagany termin realizacji zamówienia:

Rozpoczęcie robót:   22.08.2011r.

Zakończenie robót:    30.11.2011r.

 


V.    Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

1.                Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp.

1.1 Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania.

•     Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca przedstawi
wykaz osób z uprawnieniami do budowy instalacji w zakresie
sieci, instalacji, i urządzeń wodociągowych.

1.2            Posiadają wiedzę i doświadczenie.

•     Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat wykonał co najmniej 1 robotę związane z budową lub przebudową oczyszczalni ścieków o
wydajności 50 m3/d.

1.3 Dysponują odpowiednim potencjałem oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

•     Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 1 osoby posiadających wymagane uprawnienia budowlane.

1.4.    Przeprowadzą wizję lokalną w terenie

2.                Warunki podstawowe zgodnie z art. 24 ustawy Pzp.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy Pzp.

 


VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania tych warunków udziału w postępowaniu.

W   celu   potwierdzenia   spełniania   wymaganych   warunków   wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty: Podstawa prawna art. 25 punkt 2 ustawy Pzp.

1.      art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych pkt 1

  1. Oświadczenia, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  2. Wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności.

 

  1. Referencje zaświadczające o należytym wykonaniu co najmniej jednej oczyszczalni o przepustowości 50 m3/d.
  2. Protokół z przeprowadzenia wizji lokalnej (na formularzu stanowiącym załącznik nr 5)

2.     art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych pkt 4

1.          Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.

2.   Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o
wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. (lub dokument potwierdzony w tym terminie
przez organ wydający).

3.     art. 26 punkt 2b Pzp:
1. Jeżeli  wykonawca  polega  na  wiedzy  i  doświadczeniu,  potencjale

technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia innych podmiotów, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

2.    Art. 44 Pzp

1.                         Oświadczenie    o    spełnianiu    warunków    udziału    w postępowaniu.

Dokumenty składane będą w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

 


VII.    Informacje o sposobie porozumiewania się z zamawiającym.

Zamawiający dopuszcza kontakt drogą pisemną, elektroniczną i faksem Internet: http://wieliczki.bipgmina.pl email: sm.wieliczki@wp.pl

Specyfikacja oraz załączniki jest przekazywana nieodpłatnie. Wszystkie dokumenty przedmiary, specyfikacje i projekty są dostępne w formacie elektronicznym na stronie Zamawiającego: http://wieliczki.bipgmina.pl

Osoby upoważnione do kontaktu z oferentami: Jarosław Kikuła - stanowisko służbowe: Prezes Zarządu w siedzibie Spółdzielnia Mieszkaniowa w Wieliczkach, 19-404 Wieliczki, ul. Jeziorna 22/2, tel/fax 87 5214283. Godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu: 7-15.

Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie do 25.07.2011r.

Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie. Zamawiający odpowiedzi na pytania umieści niezwłocznie na stronie internetowej http://wieliczki.bipgmina.pl. oraz powiadomi pisemnie oferentów, którzy potwierdzili pobranie SIWZ.

Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 


VIII.    Wymagania dotyczące wadium

Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł

(słownie: pięć tysięcy złotych).

Dopuszczalne formy wniesienia wadium:

1) w pieniądzu na konto numer: 32933900060020020003160001

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy

oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze

poręczeniem pieniężnym;

3)    gwarancjach bankowych;

4)    gwarancjach ubezpieczeniowych;

5)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)).

Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania. W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczeń lub gwarancji należy złożyć oryginały tych dokumentów.

 

 

IX.     Termin związania z ofertą.

Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg  terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem  terminu składania ofert.

 


X.      Opis sposobu przygotowania ofert.

1.   Oferta powinna zawierać następujące dokumenty, informacje i materiały:

a)                     Ofertę z wyszczególnioną ceną ryczałtową netto + VAT = brutto na własnym formularzu.

b)                     Dokumenty wymienione w rozdziale VI SIWZ.

c)                     Kosztorysy ofertowe w formie szczegółowej należy dostarczyć po wyborze najkorzystniejszej oferty, przed podpisaniem umowy). Uwaga! Przedmiar załączony do SIWZ jest materiałem pomocniczym do sporządzenia oferty, nie służy do oceny ofert i rozliczeń.

d)   Oferta powinna określać warunki gwarancji na 3 lata – dotyczy instalacji technologicznych, urządzeń technologicznych np.: pomp, dmuchaw i AKPiA. Na 5 lat - dotyczy budowli.

2.                     Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

3.                  Sposób przygotowania oferty:

a)                                     Oferta powinna być napisana czytelnie w języku polskim.

b)                                     Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną(e) do występowania w imieniu wykonawcy w tym postępowaniu.

c)                                     Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i spięte wraz z załącznikami w sposób zapobiegający jej zdekompletowanie.

d)                                     Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę lub przez osobę upoważnioną.

4.                                       Opakowanie i oznakowanie ofert:

a)      Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu w siedzibie Zamawiającego lub przesłać pocztą na adres Zamawiającego.

b)      Opakowanie powinno być oznaczone napisem:

„Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Wieliczki”

Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert.

 


XI.    Miejsce oraz termin składania otwarcia ofert.

Oferty należy składać w biurze Spółdzielni Mieszkaniowej w Wieliczkach, 19-404 Wieliczki, ul. Jeziorna 22/2

Termin składania ofert: 05.08.2011 do godziny 10.00 Termin otwarcia ofert: 05.08.2011 do godziny 10.05

Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. Otwarcie ofert jest jawne.

Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Po otwarciu ofert zamawiający poda imię i nazwisko lub nazwę firmy oraz adres (siedzibę) Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a takŜe informacje dotyczące ceny oferty, termin wykonania, okres gwarancji, warunki płatności.

Zamawiający  oceni  ważność  ofert  pod  względem  formalnym  oraz przyjętych w SIWZ kryteriów oceny ofert na posiedzeniu niejawnym.

 

 

XII.      Opis sposobu obliczania ceny.

Cena powinna być podana cyfrowo i słownie w złotych polskich netto i brutto z uwzględnieniem stawki VAT.

 

Zamawiający poprawi ewentualne omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z zasadami określonymi w art. 87 ustawy Prawo zamówień publicznych i zwróci się o akceptację poprawionej ceny do wykonawcy.

 

Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 87 ustawy lub zawierającą błędy w obliczeniu ceny (art. 89 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych).

 


XIII.     Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy
wyborze oferty.

Cena - 100 %

 


XIV.     Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione
po wyborze oferty w celu zawarcia umowy.

Wykonawca z najkorzystniejszą ceną złoży wypełniony kosztorys ofertowy.

 


XV.      Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny ofertowej netto. Powinno zostać wniesione w następujących formach (forma do wyboru wykonawcy):

1)  w pieniądzu na konto numer: 32933900060020020003160001

2)      poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;

3)    gwarancjach bankowych;

4)    gwarancjach ubezpieczeniowych;

5)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5, pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz 1158, z późniejszymi zmianami)

Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach określonych w art. 148 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.

Zabezpieczenie wnoszone w postaci poręczenia lub gwarancji musi zawierać następujące elementy:

1)    Nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres),

2)    Nazwę Beneficjenta (Zamawiającego),

3)    Nazwę Gwaranta lub Poręczyciela,

4)    Określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją

5)    Sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca:

a)   nie wykonał robót budowlanych w terminie wynikającym z umowy,

b)   wykonał roboty budowlane objęte umową z nienależytą starannością.

Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 


XVI.      Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy.

W przypadku wskazania przez Wykonawcę części zamówienia powierzonej podwykonawcom, płatność za faktury nastąpi po pisemnym potwierdzeniu podwykonawcy dokonania płatności przez Wykonawcę. Potwierdzenie ma zawierać firmę (listę firm) podwykonawców wraz z ich potwierdzeniem z pieczęcią i podpisami osób upoważnionych, oraz treść czego dotyczy. Potwierdzenie składane będzie w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę u Zamawiającego.

 


XVII.     Środki odwoławcze

W postępowaniu tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177) przepisów przysługują środki odwoławcze:

  • odwołanie (art. 180 ustawy) .
  • skarga do sądu okręgowego (art. 198a ustawy).

Załączniki:

  1. Wzór umowy,
  2. STWIOR
  3. Przedmiar
  4. Projekt budowlany
  5. Protokół z przeprowadzenia wizji lokalnej



WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na przebudowę oczyszczalni ścieków w miejscowości Wieliczki

 

W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, informuję:

Pyt. 1

W umowie napisano, że Inwestor przekaże Wykonawcy projekt budowlany, dziennik budowy,teren budowy oraz wskaże miejsca poboru wody i energii elektrycznej w terminie do dnia 01.08.2011r. W związku z tym, iż w SIWZ napisano, że termin składania i otwarcia ofert nastąpi dopiero 05.08.2011, prosimy o wyjaśnienie.

 

Przekazanie wszystkich w/w dokumentów oraz wskazanie miejsc poboru wody i energii elektrycznej nastąpi w terminie do 22 sierpnia 2011 r.

 

Pyt. 2

W SIWZ podany został termin rozpoczęcia robót, jako 22.08.2011, a zakończenia – 30.11.2011.Czy w związku z powyższym Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu zakończenia o stosowną ilość dni, jeśli wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy nastąpi po 22.08.2011?

 

Zamawiający nie przewiduje przesunięcia terminu zakończenia prac

 

Pyt. 3

Czy Zamawiający dopuszcza zamianę zaprojektowanych dwóch osobnych zbiorników: reaktora komory oczyszczania i osadnika wtórnego oczyszczalni ścieków na inny – jeden zbiornik z wydzielonym osadnikiem wtórnym, wykonany z tworzywa sztucznego i odpowiednio obetonowany, zachowując przy tym odpowiednią jakość oczyszczonych ścieków?

 

Zamawiający nie dopuszcza wprowadzania jakichkolwiek zmian w projekcie.

 

Pyt. 4

 

Czy dopuszcza się wykonanie komory oczyszczania biologicznego w formie zbiornika żelbetowego z wydzieloną częścią na osadnik wstępny i częścią biologiczną, w której będą umieszczone bioreaktory w technologii złóż zanurzonych?

 

Nie dopuszca się w związku z zastosowaniem metody klasycznej z wydzielonymi komorami.


Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 lipca 2011 13:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 1290
29 lipca 2011 14:27 (Marek Kowalewski) - Zmiana danych dokumentu. Dodano odpowiedź na pytanie 4
28 lipca 2011 08:08 (Marek Kowalewski) - Zmiana danych dokumentu.
28 lipca 2011 08:07 (Marek Kowalewski) - Zmiana danych dokumentu. Odpowiedzi dotyczące SIWZ