Protokoły z sesji Rady Gminy

Protokół nr XXI z dnia 24.03.2009 r.

Protokół Nr XXI/09

z obrad nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Wieliczki

odbytej w dniu 24 marca 2009 r.

 

W posiedzeniu Sesji wzięli udział radni według załączonej listy obecności.

 

W obradach na stan 15 radnych uczestniczyło 13 radnych. W obradach sesji  
nie uczestniczył Radny Andrzej Karbowski swojej nieobecności nie usprawiedliwiał, Radny Łukasz Iber nieobecność usprawiedliwiał.

 

Posiedzenie sesji Rady Gminy odbyło się w Sali konferencyjnej w urzędzie gminy rozpoczęło się o godz. 1000 i zakończyło o godz. 1130.

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

1. Jan Jakimowicz – Wójt Gminy

2. Barbara Masłowska – Sekretarz Gminy

3. Wiesława Dowejko – Skarbnik Gminy

4. Marek Dobrzyń – dyrektor Biura Obsługi Szkół w Wieliczkach

5. Anna Żukowska - protokolant

        

Pan Henryk Bielawski Przewodniczący Rady Gminy dokonał otwarcia Sesji, powitał przybyłych na posiedzenie radnych, zaproszonych gości, stwierdził quorum
i prawomocność podejmowanych uchwał.

           

Następnie poinformował, że posiedzenie sesji nadzwyczajnej zostało zwołane na wniosek Wójta, w związku z koniecznością podjęcia ważnych uchwał do końca marca br. i wystąpiły też inne ważne okoliczności, które wymuszają podjęcie pilnie pewnych rozstrzygnięć.

           

W dalszej kolejności zaproponował przyjęcie następującego porządku obrad:

 

1. Uchwalenie regulaminu wynagradzania oraz kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez gminę Wieliczki.

2. Zmiany w Planie Odnowy Miejscowości Wieliczki.

3. Zmiany w budżecie gminy.

4. Podjęcie uchwały w sprawie współpracy z gminą Mäetaguse w Estonii.

5. Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości.

6. Sprawy różne.

 

            Radni poprzez głosowanie 13 głosami „za” opowiedzieli się za przyjęciem przedstawionego porządku obrad.

 

Do punktu 1.

            Pani Barbara Masłowska Sekretarz Gminy przypomniała, że regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez gminę Wieliczki został opracowany i uchwalony  w grudniu w 2008 r., a zmiany jakie należy do niego wprowadzić zostały szczegółowo omówione na posiedzeniu komisji stałych odbytym w dniu 17 marca br. Przypomniała, że w związku z tym, że od  stycznia tego roku weszły w życie nowe przepisy zmieniające Kartę Nauczyciela m.in. w kwestii trybu uchwalania regulaminu,  spowodowały tym samym, że uchwalony przez radę regulamin w 2008 r. stał się bezprzedmiotowy i nie został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Ustawa zmieniająca wprowadziła w życie nowy przepis mówiący, że regulaminy muszą być uchwalone na nowo w terminie trzech miesięcy od ogłoszenia ustawy budżetowej. Natomiast do czasu uchwalenia nowego regulaminu obowiązuje regulamin, który był uchwalony na rok 2008.  Nowy regulamin niewiele zmienił się w stosunku do uchwalonego wcześniej przez radę gminy, należało natomiast wykreślić dodatek wiejski, ponieważ to nie Rada Gminy ma kompetencje do stanowieniu o dodatku wiejskim, a wynika to
z przepisów ustawy. Pozostałe zmiany polegają na dostosowaniu tego regulaminu do obowiązującego stanu prawnego i zmiany te nie mają wpływu na budżet oświaty. Regulamin został uzgodniony ze związkami zawodowymi i nie ma już wymogu, aby był corocznie uchwalany.

 

Do przedstawionych zmian w regulaminie wynagradzania oraz kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez gminę Wieliczki radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Odczytano projekt uchwały w sprawie Uchwalenie regulaminu wynagradzania oraz kryteriów przyznawanie nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez gminę Wieliczki i przyjęto poprzez głosowanie 13 głosami „za” jednogłośnie.

 

Do punktu 2.

            Jan Jakimowicz Wójt Gminy wyjaśnił, że w uchwale Nr XVIII/100/08 Rady Gminy Wieliczki podjętej w dniu 12 listopada 2008 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wieliczki na lata 2008-2014, w części „ Koszt i harmonogram realizacji zadań” w zadaniu „ Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej”  wprowadza się jedną zmianę polegającą na wpisaniu w miejsce kwoty „700.000 zł.” kwoty „ 800.000 zł.” jako łączny koszt zadania. Konieczność dokonania zmiany wynika z tego, że wartość zadania jest wyższa od 700.000 zł.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Odczytano projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Odnowy Miejscowości Wieliczki na lata 2008-2014 i przyjęto poprzez głosowanie 13 głosami „za” jednogłośnie.

 

Do punktu 3.

            Pani Wiesława Dowejko Skarbnik Gminy omówiła zmiany w budżecie gminy na 2009 r.

 

Do przedstawionych zmian w budżecie gminy radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Odczytano projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 r.
i przyjęto poprzez głosowanie 13 głosami „za” jednogłośnie. (Uchwała Nr XXI/126/09 w załączeniu ).

 

Do punktu 4.

            Wójt wyjaśnił, że gmina Mäetaguse z Estonii zainteresowana jest przystąpieniem do współpracy z naszą gminą w ramach partnerstwa. Przystąpienie do współpracy umożliwi realizację wspólnych przedsięwzięć m.in. pozyskiwania środków finansowych na inwestycję, wymianę młodzieży. Aby przystąpić do współpracy z gminą Mäetaguse  potrzebna jest zgoda rady gminy wyrażona w formie uchwały. W przypadku, gdyby rada gminy wyraziła wolę przystąpienia do współpracy, porozumienie między władzami gmin zostanie podpisane 15 kwietnia 2009 r. w Urzędzie Gminy w Wieliczkach  w obecności radnych.

           

Radni wyrazili aprobatę przystąpienia gminy do współpracy z gminą Mäetaguse w Estonii.

 

Odczytano projekt uchwały w sprawie współpracy z gminą Mäetaguse
w Estonii i przyjęto poprzez głosowanie 13 głosami „za” jednogłośnie.

 

Do punktu 5.

            Wójt wyjaśnił, że podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości dotyczy nieruchomości położonej w miejscowości Wilkasy o pow. 128,70 m2 wraz
z przynależną piwnicą o pow. 22,30 m2 . Lokal mieszkalny do tej pory wynajmowany był przez Panią Wandę Klimaszewską, która zainteresowana jest wykupieniem na własność wynajmowanego lokalu. Wartość lokalu została oszacowana przez rzeczoznawcę majątkowego i przekracza kwotę 20 tys. złotych. Zgodnie z wcześniej podjętą uchwałą Rady Gminy - zbycie nieruchomości, których wartość przekracza kwotę 20 tys. złotych, wymaga zgody rady wyrażonej w formie uchwały.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Odczytano projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości i przyjęto poprzez głosowanie 13 głosami „za” jednogłośnie.

 

Do punktu 6.

            Wójt zwrócił się z prośbą do radnych, aby przekazywali mieszkańcom
informację dotyczącą możliwości skorzystania z dokumentacji, która została w ubiegłym roku wykupiona przez urząd gminy na wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków.

 

            W dalszej kolejności Wójt przekazał informację z odbytego w dniu 18 marca br. w Urzędzie Gminy spotkania Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej z rolnikami,
w którym wziął udział  między innymi Pan  Jarosław Sarnowski dyrektor Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich w Urzędzie Marszałkowskim. Na spotkaniu został poruszony problem rozwoju obszarów wiejskich, w tym między innymi wysokość środków finansowych jakimi dysponuje nasze województwo na lata 2007-2013 z Programu Rozwoju Obszaru Wiejskich – Odnowa Wsi  i na te lata wynoszą ok. 1 mln. zł. co oznacza, że nasza gmina będzie mogła złożyć maksymalnie dwa wnioski na  dofinansowanie kwotą po 500 tys.zł.

 

            Radny Andrzej Jankowski – spytał, czy nie można by było przygotować dwóch wniosków przy ubieganiu się o dofinansowanie  w ramach programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

 

            Wójt wyjaśnił, że  w jednym wniosku można ubiegać się o dofinansowanie dla kilku miejscowości pod warunkiem, że będą to zadania podobne ( np. remonty świetlic). Natomiast wartość  dofinansowania wniosku nie może przekroczyć 500 tys.zł.

 

Na zakończenie Pan Henryk Bielawski Przewodniczący Rady Gminy przypomniał radnym o konieczności złożenia do końca kwietnia br. oświadczenia majątkowego.

 

Przewodniczący dokonał zamknięcia obrad.

 

Protokołowała                                                                                         

Przewodniczył

Anna Żukowska                                                                                       

Henryk Bielawski

 

Na zakończenie obrad sesji Radni pojechali do Gminnego Ośrodka Kultury
w celu obejrzenia budynku po remoncie.

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 kwietnia 2009 14:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 985
30 kwietnia 2009 14:01 (Marek Kowalewski) - Zmiana treści dokumnetu.
30 kwietnia 2009 14:00 (Marek Kowalewski) - Utworzenie dokumentu.