Protokoły z sesji Rady Gminy

Protokół nr XIX z dnia 30.12.2008 r.

Protokół Nr XIX/08

z obrad XIX Sesji Rady Gminy Wieliczki

odbytej w dniu 30 grudnia 2008 r.

 

Posiedzenie sesji odbyło się w sali konferencyjnej urzędu gminy, rozpoczęło się o godz. 1200 i zakończyło o 14 45.

 

W sesji na stan 15-tu radnych uczestniczyło 12-tu radnych. Nieobecni radni: Andrzej Karbowski, Dariusz Piekarski, Edward Żukowski - nieobecności nie usprawiedliwiali.

 

Ponadto w Sesji udział wzięli:

-          Jan Jakimowicz - Wójt Gminy

-          Barbara Masłowska - Sekretarz Gminy

-          Wiesława Dowejko - Skarbnik Gminy

-          Marek Dobrzyń - dyrektor Biura Obsługi Szkół w Wieliczkach Andrzej Steckiewicz - Radny Powiatowy

-          Anna Żukowska - protokolant

-          Marta Ankianiec - dziennikarka gazety „Głos Olecka"

 

Pan Henryk Bielawski Przewodniczący Rady Gminy dokonał otwarcia Sesji, powitał przybyłych na posiedzenie radnych, sołtysów, zaproszonych gości, stwierdził quorum i prawomocność podejmowanych uchwał.

 

Następnie przedstawił porządek obrad:

 

1.      Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.

2.      Przyjęcie protokółu z ostatniej Sesji.

3.  interpelacje i odpowiedzi na interpelacje radnych.

4.      Uchwalenie budżetu gminy na 2009 r.

5.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę.

6.      Uchwalenie Regulaminu wynagradzania nauczycieli w szkołach prowadzonych przez

gminę na 2009 r.

7.  Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

na 2009 r.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie majątku trwałego.

9.      Podjecie uchwały w sprawie wysokości diet przysługujących radnym i sołtysom.

10.      Ustalenie wysokości ekwiwalentu przysługującego członkom OSP biorącym udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.

11.      Podjęcie uchwały o zaliczeniu drogi do kategorii drogi gminnej i ustalenia jej przebiegu.

12.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego.

13.      Zmiana uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Wieliczki na zadania określone w uchwale budżetowej na 2008 r.

14.      Zmiany w budżecie gminy na 2008 r.

15.      Sprawy różne.

16.      Wolne wnioski.

 

Do przedstawionego porządku  obrad radni  nie  wnieśli  uwag poprzez  głosowanie 12 głosami „za" (jednogłośnie ) opowiedzieli się za przyjęciem przedstawionego porządku obrad.

 

Do punktu 2.

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z obrad Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 12 listopada 2008 r. był do wglądu w Urzędzie Gminy w Wieliczkach.

 

Do protokołu nie wniesiono uwag ani zastrzeżeń. Radni nie wymagali odczytywania protokółu, przyjmując go w głosowaniu jednogłośnie.

 

Do punktu 3.

 

Interpelacji nie zgłoszono.

 

Do punktu 4.

 

Wójt poinformował, że projekt budżetu gminy na 2009 r. w zasadzie niczym się nie rożni od projektu budżetu, który został wcześniej przyjęty przez radnych. Jedyna zmiana jaka została wprowadzona do budżetu dotyczy zadania inwestycyjnego „Budowa studni głębinowej w hydroforni w Kleszczewie" na kwotę 50.000 zł., ujętego wcześniej do projektu budżetu Gminy Wieliczki na 2009 rok. Wykonawca, który podjął się naprawy studni zadanie to zrealizował w 2008 r., i w związku z tym zadanie to stało się bezpodstawne do ujęcia w planie i realizacji w 2009 r. Wprowadza się natomiast zadanie „ Przebudowa drogi gminnej (ul. Spokojnej w Wieliczkach) i ujmuje się do uchwały w sprawie budżetu gminy na 2009 r. kwotę 50.000 zł. W 2009 roku zakłada się wykonanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej tego zadania.

 

Projekt budżetu po dokonanych zmianach pozostaje bez zmian i wynosi: dochody ogółem - 9.750.540 zł., wydatki ogółem - 10.081.540 zł.

 

Do przedstawionego budżetu na 2009 r. radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Pan Andrzej Steckiewicz radny powiatowy - spytał o wysokość stawki podatku rolnego na 2009 r. i jakie dochody będą z tego tytułu.

 

Wójt odpowiedział, że cena l q żyta ogłoszona przez GUS na 2009 r. wynosi 55,80 zł., tj. 139,50 zł za ha przeliczeniowy. Przewidywane wpływy z tytułu podatku, jeżeli chodzi o jednostki organizacyjne wyniosą 17.694,00 zł. a z tytułu gospodarstw indywidualnych 669.163,00 zł z tym, że są ulgi inwestycyjne, z których korzystają rolnicy i w 2009 r. wyniosą 196.982,00 zł, czyli przewidywane wpływy z tytułu gospodarstw indywidualnych wyniosą 472.181,00 zł. Ogółem wpływy z podatku rolnego na 2009 r. od jednostek i gospodarstw indywidualnych wyniosą 489.875,00 zł.

 

Dyskusje nad stawką podatku rolnego wywołali obecni na sesji sołtysi, którzy sygnalizowali o spadku opłacalności w rolnictwie.

 

Pan Andrzej Steckiewicz radny powiatowy - spytał, dlaczego na poprzedniej sesji radni nie dyskutowali nad stawkami podatku rolnego.

 

Wójt odpowiedział, że dyskusje na temat wysokości stawek podatkowych odbyły się na komisjach i przyjęta została stawka maksymalna do podatku rolnego ogłoszona przez GUS. Wójt zwrócił uwagę, że cena q żyta na 2008 wynosiła 58,29 a na 2009 r. wynosi 55,80 zł zatem jest niższa od obowiązującej w 2008 r. Przyjęcie stawki maksymalnej podyktowane jest miedzy innymi wzrostem od przyszłego roku opłaty środowiskowej, którą gmina płaci za składowanie odpadów stałych tzn. śmieci, które gmina wywozi od mieszkańców nieodpłatnie ponosząc przy tym znaczne koszty. W chwili obecnej oplata za składowanie lt śmieci wynosi 75 zł a od przyszłego roku będzie wynosiła 100 zł.

 

Radny Andrzej Steckiewicz - spytał jakie były przewidywane drogi do remontu na 2009r. oprócz drogi na ul. Spokojnej.

 

Wójt odpowiedział, ze droga - ulica Spokojna jest drogą gminną. Przy tej drodze znajduje się 5 ha gruntów, które w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są pod inwestycje i w związku z tym należałoby wykonać drogę dojazdową do tych terenów. Droga ta spełnia dużo kryteriów przy ubieganiu się o środki finansowe, bo łączy drogę wojewódzką z droga powiatową, a w razie potrzeby może stanowić objazd.

 

Więcej spraw nie poruszono.

 

Przewodniczący poinformował, że projekt budżetu został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalne Izbę Obrachunkową w Olsztynie. Następnie odczytał Uchwałę Nr 721/08 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 01 grudnia 2008 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Wieliczki projekcie budżetu na 2009 rok oraz prawidłowości załączonej do projektu budżetu prognozy łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, Uchwałę Nr 722/08 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 01 grudnia 2008 r. w sprawie wydania opinii możliwości sfinansowania deficytu budżetowego przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Wieliczki na 2009 r.

 

W dalszej kolejności Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wieliczki na 2009 r. i przeprowadził głosowanie. Uchwała przyjęta została 12 głosami „za" jednogłośnie.

 

Do punktu 5.

 

Wójt przestawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę. Przypomniał, że obowiązkiem Rady Gminy, co roku jest ustalić stawki za wodę bez względu na to czy są one zmieniane czy nie. Stawka, która obowiązuje w 2008 r. wynosi 1,69 zł. ( brutto) za 1 m3, na 2009 r. na posiedzeniach komisji przy omawianiu budżetu przedstawiona została propozycja podniesienia stawki do 1,90 za m3. W międzyczasie okazało się, że nie możemy uchwalić ceny brutto a musimy uchwalić cenę netto do której należy doliczyć podatek VAT. W związku z tym zaproponował uchwalenie stawki 1,77( netto) za m3 wody. Stawka po obliczeniu z podatkiem VAT wynosić będzie 1,89 brutto za m3. Wzrost ceny podyktowany jest tym, że od 2002 r. nie była podnoszona cena za pobór Im3 wody, a koszty wytworzenia znacznie wzrosły.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami „za" jednogłośnie.

 

 

Do punktu 6.

 

Pan Marek Dobrzyń dyrektor Biura Obsługi Szkół przypomniał, że co roku do końca grudnia Rada Gminy ma obowiązek uchwalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez gminę. Regulamin został uzgodniony ze związkami zawodowymi i zabezpieczone zostały w budżecie na 2009 r. środki na jego realizację. Jeżeli chodzi o regulamin na 2009 r. to nie ma dużych zmian w stosunku do obowiązującego w 2008 r. Zwrócił szczególną uwagę na zmiany wprowadzone do projektu regulaminu w stosunku do regulaminu obowiązującego w tym roku.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli w szkołach prowadzonych przez gminę na 2009 r. i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami „za" jednogłośnie

 

Do punktu 7.

 

Wójt zapoznał radnych z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 r.

 

Pan Andrzej Steckiewicz radny powiatowy - spytał, ile rodzin objęto Gminnym Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2008 i czy na terenie gminy występuje problem pokątnego handlu alkoholem.

 

Wójt odpowiedział, że w chwili obecnej nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ należałoby poprosić o odpowiedź Pani Alicję Wasilewską Gminnego Koordynatora ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

Przewodniczący zaproponował aby odpowiedź na zadane pytania została dana na piśmie.

 

Do przedstawionego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 r. nie wniesiono uwag ani zastrzeżeń.

 

Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 r. i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami „za" jednogłośnie.

 

Do punktu 8,

 

Wójt powiedział, że podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie majątku trwałego dotyczy defibrylatora, który od wielu lat jest użytkowany przez „ OLMED1CĘ" w Olecku - urządzenie to na co dzień jest wykorzystywane w karetce reanimacyjnej i ratuje życie ludziom. Dodał, że „ OLMEDICA" zwróciła się z wnioskiem o przedłużenie najmu majątku trwałego w postaci defibrylatora do 31 grudnia 2010 r. Za wynajęcie defibrylatora SP GOZ Wieliczki otrzymuje 8% zniżki za diagnostykę laboratoryjną robioną w szpitalu oraz nieodpłatnie tlen według potrzeb.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń, pozytywnie ustosunkowali się do wynajęcia majątku trwałego w postaci defibrylatora do 31 grudnia 2010 r.

 

Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie majątku trwałego i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami „za" jednogłośnie.

 

Do punktu 9.

 

Wójt powiedział, że na dzień dzisiejszy diety radnych i wynagrodzenie przewodniczącego ustalone jest procentowo od kwoty bazowej. Zgodnie z ustaleniami na posiedzeniu komisji stałych proponuje się, aby od przyszłego roku diety radnych i przewodniczącego były wypłacane kwotowo. Przedstawiony projekt uchwały zakłada od przyszłego roku wysokość diety Przewodniczącego Rady w wysokości 1.100 zł. miesięcznie, Wiceprzewodniczącego Rady za prowadzenie sesji w zastępstwie 200 zł., Przewodniczącego Komisji za organizację i prowadzenie posiedzeń 150 zł., Radnemu za udział w sesji, posiedzeniu komisji stałych i doraźnych 100 zł., sołtysowi niebedącemu radnym za udział w sesji Rady Gminy oraz posiedzeniach organizowanych przez Wójta 50 zł.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie w sprawie wysokości diet przysługujących radnym i sołtysom i przeprowadzono głosowanie: 10 radnych było „za" przyjęciem uchwały, 2 radnych "wstrzymało się od głosu".

 

Do punktu 10.

 

Wójt powiedział, że obecnie obowiązujące stawki ekwiwalentu wynoszą 10 zł za każdą godzinę udziału członków ochotniczej straży pożarnej w akcji oraz 5 zł za udział w szkoleniu organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę. Na posiedzeniu komisji stałych została przegłosowana propozycja podniesienia stawki ekwiwalentu z 10 zł do 12 zł za każdą godzinę udziału członków ochotniczej straży pożarnej w akcji oraz pozostawienie 5zł za udział w szkoleniu organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.

 

Radny Łukasz Iber - zgłosił propozycje podniesienia stawki z 12 zł do 15 zł za każdą godzinę udziału członków ochotniczej straży pożarnej w akcji i pozostawienie 5zł za udział w szkoleniu organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.

 

Pan Andrzej Steckiewicz radny powiatowy - zgłosił propozycje ujednolicenia stawek do poziomu obowiązującego w Olecku.

 

Wójt wyjaśnił, że wysokość ekwiwalentu nie może przekroczyć 1/175 przeciętnego wynagrodzenia ogłoszonego przez Prezesa GUS przed dniem ustalenia ekwiwalentu, co na dzień dzisiejszy wynosi około 17 zł.

 

Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję przez Radnego Łukasza Ibra podniesienia stawki z 12 zł do 15 zł za każdą godzinę udziału członków OSP w akcji i pozostawienie 5zł za udział w szkoleniu organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli więcej uwag ani zastrzeżeń.

Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie   ustalenia wysokości ekwiwalentu przysługującego członkom OSP biorącym udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu  pożarniczym   i  przeprowadzono   głosowanie     przyjmując   12   głosami   „za" jednogłośnie

 

Do punktu 11.

 

Wójt powiedział, że podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii drogi gminnej i ustalenia jej przebiegu związane jest z ubieganiem się o przyznanie dofinansowania na remont drogi ulicy Spokojnej położonej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 655 Olecko – Raczki - Suwałki ( od ulicy Lipowej) w kierunku cmentarza do drogi powiatowej nr 1909N Wieliczki – Kleszczewo - Wysokie o długości ok. 1100 mb. Urząd Gminy uzyskał pozytywną opinie Zarządu Powiatu zaliczenia tej drogi do kategorii drogi gminnej.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.

 

Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie zaliczenia drogi do kategorii drogi gminnej i ustalenia jej przebiegu i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami, ,za" jednogłośnie.

 

Do punktu 12.

 

Pani Wiesława Dowejko Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego. Powiedziała, że chodzi o wydatki, których realizacja nastąpi w przyszłym roku. Chodzi o odbudowę budynku przy ul. Lipowej 33 w Wieliczkach.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 głosami „za" jednogłośnie.

 

Do punktu 13.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że w związku z ubieganiem się o przyznanie kredytu na odbudowę spalonego budynku Gminnego Ośrodka Kultury, bank zażądał aby w uchwale Rady Gminy ująć, że „ zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny In blanco". W związku z tym zachodzi konieczność podjęcia przez radę w tej sprawie stosownej uchwały.

 

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Wieliczki na zadania określone w uchwale budżetowej na 2008 r. i przeprowadzono glosowanie przyjmując 12 glosami „za" jednogłośnie.

 

Do punktu 14.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2008 r. dotyczą między innymi przeniesień między działami i paragrafami na nieprzewidziane wydatki.

 

Do przedstawionych zmian w budżecie gminy na 2008 r. radni nie wnieśli

uwag ani zastrzeżeń. Następnie Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r. i przeprowadzono głosowanie przyjmując 12 glosami „za" jednogłośnie

 

Do punktu 15

 

Wójt poinformował o przebiegu prac remontowych Gminnego Ośrodka Kultury. Zwrócił się też z prośbą, aby zwracać uwagę rolnikom, by nie stawiali słupków ogrodzeniowych na krawędzi drogi, bo to utrudnia operatorowi koparki równanie, a jednocześnie zwierzęta niszczą rowy.

 

Radny Józef Łapiński - zwrócił się z prośbą do sołtysów, aby zwracali uwagę rolnikom by nie zawracali się na drodze ciężkim sprzętem, co przyczyma się do niszczenia nawierzchni dróg.

 

Sołtys sołectwa Cimoszki Piotr Skrocki - powiedział, że po wykonanym remoncie drogi Cimochy-Wojnasy przez Zarząd Powiatowy Dróg utrudniony jest ruch po tej drodze, ponieważ został nawieziony żwir, który jest nieujeżdżony, co utrudnia poruszanie się po drodze.

 

Radny Powiatu Andrzej Steckiewicz - zgłosił następujące wnioski i pytania:

 

1)             Czy w 2008 r. Gmina ubiegała się o środki zewnętrzne na drogi,

2)      W jakim procencie firma ubezpieczeniowa pokryła straty po pożarze GOK,

3)             Czy Gmina wystąpiła do Wojewody lub Marszałka o środki w związku ze zdarzeniem losowym, jakim był pożar budynku GOK,

4)     Czy w planie remontów dróg na 2009 r. będzie ujęty remont drogi w Małym Olecku na kolonie (do p. Jasionowskiego i Matwiejuka)

5)            Czy Gmina ubiegała się lub zamierza skorzystać ze środków finansowych na budowę boisk z ORLIKA 2012?

6)     Czy była rozważana kwestia korzystania z Zakładu Utylizacji Odpadów w Suwałkach, czy były w tym kierunku prowadzone jakieś rozmowy, może byłoby to tańsze rozwiązanie niż Siedliska,

7)            Czy rodzice dzieci spoza terenu naszej gminy korzystający z Przedszkola ponoszą wyższą odpłatność tzw. stałą?

8)            Jaka jest liczba dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Cimochach?

9)     Zwrócił uwagę na tzw. „dzikie wysypisko" przy ulicy Spokojnej.

 

 

Następnie Pan Steckiewicz przekazał Wójtowi prośbę o pomoc w utwardzeniu drogi obok jego gospodarstwa stanowiącej drogę dojazdową do p. Kamińskich i Kozłowskich. Zaproponował przesunięcie drogi na zasadzie wymiany gruntów albo utwardzenia drogi płytami betonowymi.

 

Wójt udzielił odpowiedzi na pytania zgłoszone przez Radnego powiatu:

 

1)            Jeśli chodzi o odszkodowanie po pożarze - za mienie ruchome znajdujące się wewnątrz - otrzymaliśmy pełne odszkodowanie. Jeśli chodzi o sam budynek - nie były to duże pieniądze, gdyż jego wartość inwentaryzacyjna nie była wysoka, była to kwota 14.100 zł i za mieszkanie komunalne 1.189 zł,

 

2)     Kwestia skorzystania z programu ORLIK - w naszym przypadku bez sensu było ubiegać się o środki na budowę boisk, ponieważ wcześniej wybudowaliśmy cały kompleks sportowy przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Wieliczkach, aby skorzystać z tego Programu należało zapewnić 100% pokrycie środków finansowych.

 

3)     W szkole Podstawowej w Cimochach uczy się obecnie 71 dzieci łącznie z zerówką i tam przydałoby się boisko do gry w piłkę ręczną, siatkówkę, koszykówkę; nie możemy ubiegać się o dofinansowanie, gdyż nie spełnia to boisko wymaganych parametrów.

 

4)      Sprawa „dzikiego wysypiska" zostanie wyjaśniona, choć pojawianie się takich wysypisk świadczy o naszej kulturze i wszyscy powinniśmy dbać, żeby tego nie było.

5)             Jeśli chodzi o składowanie śmieci - kilka lat temu były prowadzone rozmowy z Suwałkami, ale wtedy powiedziono kategorycznie, że nie będziemy mogli z niego korzystać, gdyż oni też mają ograniczone możliwości pojemnościowe.

 

6)      Odpłatność za przedszkole - jest równa dla wszystkich dzieci, niezależnie czy są to dzieci spoza gminy. W uzupełnieniu tej informacji dyrektor BOS dodał, że w chwili obecnej jedno dziecko z Olecka uczęszcza do Przedszkola, ale akurat w tym przypadku rodzice wnoszą dużą pomoc dla Przedszkola, pozostałe dzieci spoza gminy to dzieci pracowników - szkół, urzędu gminy. Opłata stała wynosi 100 zł i 50 zł od „sześciolatków",

 

7)             Droga na kolonie w Małym Olecku - jeżeli taka będzie możliwość będziemy ją wykonywać ze środków własnych zaplanowanych w budżecie.

 

 

Więcej spraw nie poruszono.

 

Przewodniczący Rady Gminy oraz Wójt złożyli wszystkim życzenia noworoczne.

 

Przewodniczący zamknął obrady XIX – tej sesji rady Gminy

 

 

Protokołowała

Przewodniczył

Anna Żukowska

Henryk Bielawski

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 kwietnia 2009 13:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 1495
30 kwietnia 2009 13:25 (Marek Kowalewski) - Zmiana treści dokumnetu.
30 kwietnia 2009 13:25 (Marek Kowalewski) - Utworzenie dokumentu.