Protokoły z sesji Rady Gminy

Protokół nr XVII z dnia 23.09.2008 r.

Protokół Nr XVII/08
z obrad nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Wieliczki
odbytej w dniu 23 września 2008 r.

W posiedzeniu Sesji wzięli udział radni według załączonej listy obecności.


W obradach na stan 15 radnych uczestniczyło 14 radnych - nie uczestniczył Radny Jozef Łapiński, który usprawiedliwiał nieobecność.


Posiedzenie sesji Rady Gminy odbyło się w sali konferencyjnej w urzędzie gminy, rozpoczęło się o godz. 12.00 i zakończyło o godz. 13.00 .


Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:
1. Jan Jakimowicz - Wójt Gminy
2. Barbara Masłowska - Sekretarz Gminy
3. Wiesława Dowejko - Skarbnik Gminy
4. Anna Żukowska - protokolant


Pan Henryk Bielawski Przewodniczący Rady Gminy dokonał otwarcia Sesji, powitał przybyłych na posiedzenie radnych, zaproszonych gości, stwierdził quorum i prawomocność podejmowanych uchwał.


Następnie poinformował, że posiedzenie sesji nadzwyczajnej zostało zwołane na wniosek Wójta, w związku z koniecznością wprowadzenia do budżetu dodatkowych środków finansowych na remont spalonego budynku GOK w Wieliczkach oraz dofinansowania przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji realizowanego przez Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II Programu „ Uczenie się przez całe życie". Konieczność zwołania sesji Rady Gminy wynika z potrzeby podjęcia uchwały w sprawie „zmian w budżecie gminy na 2008 r."/ Wniosek Wójta w złączeniu/.


Następnie Przewodniczący zaproponował przyjęcie następującego porządku obrad; zgodnie ze złożonym wnioskiem:
1. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.
2. Sprawy różne.

Radni poprzez głosowanie 14 głosami „za" opowiedzieli się za przyjęciem przedstawionego porządku obrad.

Do punktu 1.

Wójt wyjaśnił, że konieczność podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy wynikła po otwarciu ofert przetargowych na remont spalonego budynku GOK, w dniu 19 września. Do przetargu przystąpiło pięć firm; najniższa oferta jaka została zaoferowana wyniosła 374.068,87 zł. i jest ona wyższa o 50 tys.zł. od zabezpieczonej kwoty w budżecie. W takim wypadku są dwie możliwości, a mianowicie: można unieważnić przetarg, albo podwyższyć środki na realizację inwestycji w w/w kwocie.


W przypadku unieważnienia przetargu należałoby od początku rozpocząć procedury przetargowe, a to z kolei wymaga czasu i w związku z tym nie dałoby się rozpocząć remontu budynku w tym roku. W związku z koniecznością szybkiego wykonania remontu proponujemy wygospodarować brakującą kwotę 50 tys.zł. dokonując przesunięć - bez konieczności zaciągania kredytu.


Pani Wiesława Dowejko Skarbnik Gminy przedstawiła możliwość zabezpieczenia środków niezbędnych do realizacji zadania „Odbudowa budynku przy ul. Lipowej 33 w Wieliczkach".


Radny Andrzej Jankowski - spytał, jaka kwota pozostałaby po zabraniu środków finansowych z dokumentacji na kanalizację.


Wójt wyjaśnił, że na opracowanie dokumentacji na kanalizację zapisana jest kwota 90 tys.zł. po zabraniu 26 tys.zł. pozostanie kwota 64 tys.zł.


Przewodniczący podkreślił, że uruchomienie prac remontowych budynku bez zabezpieczenia środków finansowych w budżecie byłoby naruszeniem dyscypliny finansowej. W związku z tym należałoby zdecydować, czy zwiększamy środki finansowe na remont spalonego budynku, co umożliwiłoby rozpoczęcie prac remontowych jeszcze w tym roku, czy unieważniamy przetarg w efekcie czego prace remontowe przesunęłyby się w czasie i ze względu na porę roku rozpoczęłyby się nie szybciej niż w przyszłym roku, a to z kolei jeszcze bardziej zwiększyłoby koszt remontu spalonego budynku.

 

Radny Andrzej Karbowski - spytał, w jakim terminie firma oferuje się wykonać remont Gminnego Ośrodka Kultury.


Wójt - wyjaśnił, że remont GOK wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonać do końca br.


Radny Andrzej Karbowski - spytał, czy jest możliwość rozdzielenia remontu budynku, aby Państwo Wasilewscy wykonali remont swojej części na własny koszt.


Wójt odpowiedział, że nie ma technicznej możliwości odłączenia się ze względu na to, że duża część elementów budynku jest wspólna ( ściany nośne). Na pierwszym spotkaniu Pan Wasilewski złożył pisemne oświadczenie, że koszty odbudowy części budynku należących do niego wykona na własny koszt.


W wyniku przeprowadzonej dyskusji radni opowiedzieli się za zabezpieczeniem brakującej kwoty poprzez dokonanie przesunięć w ramach działów w budżecie.


Pani Skarbnik poinformowała również, że Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II jest realizatorem programu Comenius „ Uczenie się przez całe życie". Wpłynęła I rata dofinansowania w kwocie 19.200 euro. Z uzgodnień z RIO wynika, że nie musimy wprowadzać tych środków do budżetu, gdyż realizacja programu nie obejmuje tylko roku budżetowego, ale trwa 3 lata.


Wójt dodał, że urząd gminy nie dokłada żadnych środków finansowych do realizacji tego programu, w całości będzie on finansowany przez fundację. W ramach tego programu będą organizowane wyjazdy dla młodzieży i nauczycieli między do Finlandii, Estonii i Włoch.


Pani Wiesława Dowejko Skarbnik Gminy omówiła zmiany w budżecie gminy na 2008 r. W planie wydatków budżetowych wprowadzono zmiany polegające na zabezpieczeniu środków niezbędnych do realizacji zadania „ Odbudowa budynku przy ul. Lipowej 33 w Wieliczkach". Zwiększono środki na tę inwestycję o kwotę 50 tys.zł. tj. do kwoty 400 tys.zł.

 

Pozostałe zmiany dotyczą zmiany klasyfikacji wcześniej uchwalonych wydatków oraz przeniesień planów wydatków, uzupełniając braki na nieprzewidziane wydatki i zabezpieczenie środków własnych do realizacji w/w projektu.

Odczytano projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r. i przyjęto poprzez głosowanie 14 głosami „za" jednogłośnie. (Uchwała Nr XVII/96/08 w załączeniu).

Do punktu 2.

Wójt poinformował, że jeszcze przed przystąpieniem do opracowywania dokumentacji pod kanalizację część mieszkańców oświadczyła, że nie wyrazi zgody na przejście przez ich grunt i nie są zainteresowani w przyszłości podłączeniem się do kanalizacji sieciowej, ponieważ posiadają przydomowe oczyszczalnie ścieków lub w najbliższej przyszłości zamierzają pobudować przydomowe oczyszczalnie ścieków. W związku z tym w miesiącu październiku zorganizowane zostanie spotkanie poświęcone budowie kanalizacji oraz zostaną przedstawione do konsultacji planowane przedsięwzięcia do zrealizowania w latach 2009-2013, które ujęte są w Planie Odnowy Miejscowości Wieliczki.


Następnie Wójt zapoznał radnych z ofertą Instytutu Ekologii Stosowanej z Maszewa, która oferuje naturalną oczyszczalnię ścieków. Powiedział, że zaletą tych oczyszczalni jest sprawność oczyszczania, łatwość budowy, mała powierzchnia, niskie koszty inwestycyjne, łatwość eksploatacji, pozytywny wpływ na środowisko. Koszt eksploatacji i koszty materiałów do budowy oczyszczalni wyniosłyby ok. 3.000 zł.


W województwie podlaskim takich oczyszczalno ścieków zostało wybudowanych ok. 160 najbliżej między innymi w gminie Jeleniewo, Puńsku. Wójt zaproponował, aby w październiku zorganizować wyjazdowe posiedzenie komisji w celu obejrzenia i zasięgnięcia opinii od użytkowników tych oczyszczalni. Radni opowiedzieli się za potrzebą zorganizowania posiedzenia wyjazdowego.

 

Radny Łukasz Iber - spytał, czy nie można ominąć działek tych mieszkańców, którzy nie zgadzają się na przeprowadzenie kanalizacji.


Wójt - odpowiedział, że każde odsuniecie się od tych posesji zwiększyłoby zakres prac i wydatki na inwestycję.


Następnie Wójt zapoznał radnych z pismem Starosty Oleckiego, informującym o zgłoszonym w dniu 28.08.2008 r., podczas Sesji Rady Powiatu wniosku o przeanalizowaniu przez Zarząd Powiatu możliwości przekazania dróg powiatowych dla samorządów gminnych.


W wyniku przeprowadzonej dyskusji ustalono, że tematem tym zajmie się Komisja Finansów Rolnictwa i Inwestycji na oddzielnym posiedzeniu.

Więcej spraw nie poruszono. Przewodniczący dokonał zamknięcia obrad.


Protokołowała                                                                                                                                          Przewodniczył
Anna Żukowska                                                                                                                                        Henryk Bielawski

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 lutego 2009 12:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 1293
19 lutego 2009 12:05 (Marek Kowalewski) - Zmiana treści dokumnetu.
19 lutego 2009 12:00 (Marek Kowalewski) - Utworzenie dokumentu.