Rady Gminy Wieliczki
z dnia 30 grudnia 2008 r.
w sprawie
uchwalenia budżetu gminy Wieliczki na 2009 r.
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9
lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184,
art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada
Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 9.750.540 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 1 i 2a, z tego:
dochody bieżące w wysokości 9.206.640zł,
dochody majątkowe w wysokości 543.900 zł.
§ 2.1.Wydatki budżetu gminy w wysokości
10.081.540 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a. z tego:
wydatki bieżące w wysokości 8.622.043zł,
wydatki majątkowe w wysokości 1.459.497
zł.
1. Limity wydatków na
wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr
3
2.Wydatki inwestycyjne
w 2009 roku w wysokości 956.000 zł., zgodnie
z załącznikiem 3 i 3a .
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 668.000 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 4.
§ 3. 1.Deficyt budżetu
gminy w wysokości 331.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)
zaciąganych kredytów w kwocie - 331.000 zł,
2.
Przychody budżetu w wysokości 546.049 zł, rozchody w wysokości 215.049 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4. W budżecie tworzy się
rezerwy:
1)
ogólną w wysokości - 2.800
zł,
2)
celową w wysokości - 1.000
zł,
z przeznaczeniem na
a)
zarządzanie kryzysowe - 1.000 zł,
§ 5.1.Dochody i wydatki
związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych
zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie
porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z
załącznikiem nr 7 i 7a.
§ 6.1.Ustala się dochody w
kwocie 23.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
oraz wydatki w kwocie 21.800 zł na realizację zadań określonych w programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.
Ustala się wydatki w kwocie 1.200 zł na realizację zadań określonych w gminnym
programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.1.Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo)
dla:
1)
zakładów budżetowych: przychody - 315.500 zł, wydatki - 315.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2.Plan
dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych
jednostek budżetowych: dochody - 170.500 zł; wydatki - 170.500 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 8.
§ 8. 1.Dotacje przedmiotowe
dla zakładu budżetowego:
1)
z tytułu dopłaty do Przedszkola Samorządowego
-240.000 zł; zgodnie
z załącznikiem nr 9.
2.Dotacje
podmiotowe dla:
1)
gminnych instytucji kultury na łączną kwotę -230.000
zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez
podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną
kwotę - 15.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9 .1. Ustala się plan
przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej
w wysokości:
1)
przychody- 6.000 zł,
2)
wydatki - 18.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10. Limity zobowiązań z
tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie -100.000 zł;
2)
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie -331.000 zł;
3)
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i
kredytów w kwocie -155.000 zł;
§ 11 Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 1.000 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 13.
§ 12 Upoważnia się Wójta
do:
1)
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do
wysokości 100.000 zł,
2)zaciągania
zobowiązań:
a)
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i
projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków
zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości
określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b)
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania gminy
i termin zapłaty upływa w 2010 roku,
3)
dokonywania zmian w planie wydatków:
a)
polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach
działu;
b)
polegających na przenoszeniu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od
wynagrodzeń w ramach działów nie powodujących wzrostu wynagrodzeń i pochodnych;
c)
inwestycyjnych polegających na przenoszeniu między zadaniami w ramach działu;
z wyłączeniem
przeniesień wydatków między działami.
4) przekazania
kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu
umów, których realizacja
w roku następnym (2010) jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w 2010 roku,
5)
przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania
przeniesień w planie dochodów własnych
i
wydatków nimi finansowanych,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na
rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę
budżetu
gminy.
§ 13. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu
gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr
14 i nr 14a.
§ 14. Wykonanie Uchwały
powierza się Wójtowi.
§ 15. Uchwała wchodzi w
życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku
Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na
tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady
Gminy
Henryk Bielawski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach