Uchwały Rady

Uchwała Nr XIX/103/2008 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wieliczki na 2009 r.

Uchwała Nr XIX/103/08

Rady Gminy Wieliczki

z dnia 30 grudnia 2008 r.


w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wieliczki na 2009 r.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)

 

Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 9.750.540 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2a, z tego:

 

dochody bieżące w wysokości        9.206.640zł,
dochody majątkowe w wysokości     543.900 zł.

 

§ 2.1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 10.081.540 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a. z tego:

 

wydatki bieżące w wysokości          8.622.043zł,
wydatki majątkowe w wysokości    1.459.497 zł.

 

1. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3

 

2.Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 956.000 zł., zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .

 

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 668.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

§ 3. 1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 331.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

 

1) zaciąganych kredytów w kwocie  -   331.000 zł,

 

2. Przychody budżetu w wysokości 546.049 zł, rozchody w wysokości 215.049 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy:

 

1) ogólną w wysokości                 -    2.800 zł,

 

2) celową w wysokości                 -   1.000 zł,

 

z przeznaczeniem na

 

a) zarządzanie kryzysowe            -  1.000 zł,

 

§ 5.1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7 i 7a.

 

§ 6.1.Ustala się dochody w kwocie 23.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 21.800 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

2. Ustala się wydatki w kwocie 1.200 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7.1.Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:

 

1) zakładów budżetowych: przychody - 315.500 zł, wydatki - 315.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

 

2.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 170.500 zł; wydatki - 170.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

 

§ 8. 1.Dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego:

 

1) z tytułu dopłaty do Przedszkola Samorządowego  -240.000 zł; zgodnie z załącznikiem nr 9.

 

2.Dotacje podmiotowe dla:

 

1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę   -230.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

 

3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 15.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.

 

§ 9 .1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w wysokości:

 

1) przychody-  6.000 zł,

 

2) wydatki         - 18.000 zł,

 

zgodnie z załącznikiem nr 12.

 

§ 10. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

 

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie                              -100.000 zł;

 

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie                               -331.000 zł;

 

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie -155.000 zł;

 

§ 11 Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 1.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 13.

 

§ 12 Upoważnia się Wójta do:

 

1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 100.000 zł,

 

2)zaciągania zobowiązań:

 

a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

 

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy
i termin zapłaty upływa w 2010 roku,

 

3) dokonywania zmian w planie wydatków:

 

a) polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu;

 

b) polegających na przenoszeniu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w ramach działów nie powodujących wzrostu wynagrodzeń i pochodnych;

 

c) inwestycyjnych polegających na przenoszeniu między zadaniami w ramach działu;

z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

 

4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja

 w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w 2010 roku,

 

5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie  dochodów własnych

i wydatków nimi finansowanych,

 

6)  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę

budżetu gminy.

 

§ 13.  Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr
14 i nr 14a.

 

§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


Przewodniczący Rady Gminy

Henryk Bielawski

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 stycznia 2009 13:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 1111
09 stycznia 2009 13:02 (Marek Kowalewski) - Dodanie załącznika.
09 stycznia 2009 13:00 (Marek Kowalewski) - Utworzenie dokumentu.