Zamówienia o wartości poniżej 130 tys. zł netto

Zapytanie ofertowe na prowadzenie obsługi bankowej

Zapytanie ofertowe na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Wieliczki w okresie od dnia 11.12.2018 r. do 10.12.2021 r.

 

Zapytanie ofertowe

na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Wieliczki

w okresie od dnia 11.12.2018 r. do 10.12.2021 r.

Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm. ). Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 30.000 euro (art. 4 pkt 8 ustawy).

  1. I.                   Zamawiający

Nazwa Zamawiającego: Gmina Wieliczki

Adres: ul. Lipowa 53, 19-404 Wieliczki

Tel. 87 6219069,

faks 87 5214277,

e-mail: sekretariat@wieliczki.pl,

Dane dotyczące Zamawiającego znajdują się na stronie: www.wieliczki.pl

  1. II.                Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wybór banku prowadzącego kompleksową obsługę bankową budżetu Gminy Wieliczki oraz jej jednostek organizacyjnych.

Jednostki organizacyjne objęte przedmiotem zamówienia:

– Urząd Gminy Wieliczki,

– Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliczkach,

– Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wieliczkach.

W zakres usługi wchodzi obsługa bankowa zawierająca:

1)      otwarcie i prowadzenie w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876): rachunków bieżących, rachunków lokat terminowych, rachunków środków pomocowych i innych rachunków pozabudżetowych (rachunków funduszy celowych i specjalnych) w tym rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej,

2)      obsługa operacji finansowych budżetu Gminy na poziomie Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych z zastosowaniem jednolitych procedur,

3)      dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych z rachunku bankowego w placówce banku (oddział, filia, agencja)

4)      generowanie i dostarczanie codziennie wyciągów bankowych wraz z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzeniem sald,

5)      wydawanie blankietów czeków gotówkowych (książeczki czekowej),

6)      możliwość otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy w zależności od potrzeb,

7)      potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych,

8)      realizację zleceń płatniczych – przelewów na rachunki prowadzone w innych bankach oraz banku prowadzącym obsługę rachunku przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej. Zlecenia płatnicze złożone do godziny 1430 realizowane powinny być w tym samym dniu. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną przekazane do realizacji najpóźniej w następnym dniu roboczym,

9)      dokonywanie zestawienia operacji na rachunkach na zakończenie dnia i udostępnianie tego zestawienia w formie wyciągu bankowego w dniu następnym,

10)  możliwość deponowania środków na lokatach terminowych lub produktach depozytowych,

11)  możliwość automatycznego lokowania środków na rachunku lokat krótkoterminowych typu Overnight z oprocentowaniem wyższym niż na rachunku bieżącym,

12)  zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia kwot pozostałych na ww. rachunkach na rachunek bieżący Gminy,

13)  przeksięgowanie w dniu 31 grudnia skapitalizowanych odsetek bankowych z określonych rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy na dzień 31 grudnia na rachunek bieżący Gminy,

14)  możliwości zaciągania kredytów krótkoterminowych w rachunku bieżącym Gminy Wieliczki na pokrycie niedoboru budżetu do wysokości określonej upoważnieniem w Uchwale budżetowej Gminy Wieliczki.

15)  udzielanie poręczeń i gwarancji bankowych,

16)  wydawanie oświadczeń, zaświadczeń i opinii na żądanie Zamawiającego,

17)  inne usługi bankowe np. zmiana karty wzorów podpisów, wydawanie duplikatów zrealizowanych transakcji, przyjęcie i przechowywanie depozytów itp..

W trakcie realizacji zamówienia liczba rachunków, innych czynności bankowych, usług
i produktów będzie zależała od określonych potrzeb Zamawiającego.

Oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych musi być zmienne (bez zastosowania ograniczenia w postaci wskaźnika zmienności), obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o stopę równą średniej miesięcznej stawki WIBID 1M ustaloną na 5 dni przed upływem okresu obrachunkowego.

Odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach mają być naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca. Dla wyliczenia odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.

Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym obliczone w oparciu o stawkę WIBOR dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, wyliczonej jako średnia z jednego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, powiększonej o stałą marżę banku.
Na uruchomienie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiający podpisze odrębną umowę kredytową i dokona wszystkich czynności bankowych związanych z udzieleniem kredytu.

Zasady współpracy w zakresie przepływu informacji między Zamawiającym a Bankiem
w trakcie świadczenia usług oraz system bankowości elektronicznej

1)      Bank zobowiązany jest dostarczać wszelkich niezbędnych informacji na temat operacji prowadzonych w ramach obsługi bankowej,

2)      Bank zobowiązany jest zapewnić bezpłatne użytkowanie funkcjonalnego systemu bankowości elektronicznej wraz z bezpłatnym zainstalowaniem odpowiedniego oprogramowania w ilości terminali – zgodnej z wymaganiami Zamawiającego oraz bezpłatnie przeszkolić pracowników. Bank zobowiązany jest udzielać Zamawiającemu porad i konsultacji. Ilość i zakres obsługi może ulec zmianie w trakcie trwania umowy w zależności od potrzeb i wymagań wynikających z funkcjonowania Gminy Wieliczki i jego jednostek organizacyjnych. W przypadku awarii uniemożliwiającej wysłanie przelewów w formie elektronicznej, Bank umożliwi bezpłatne wykonanie przelewów w formie papierowej zgodnie z potrzebami Zamawiającego.

Wykonawca zapewni spełnienie wymagań Zamawiającego, który żąda, aby:

1)      Wykonawca posiadał oddział, filię lub punkt kasowy na terenie gminy Wieliczki. W przypadku nieposiadania przez Wykonawcę oddziału/placówki położonej w miejscowości Wieliczki Wykonawca zobowiąże się, że w ciągu jednego miesiąca od podpisania umowy będzie posiadać oddział/placówkę na terenie gminy Wieliczki.

2)      Wykonawca nie będzie pobierał:

  1. innych niż określone w przedmiotowej ofercie prowizji ani opłat z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunków,
  2. prowizji i opłat za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach bankowych,
  3. prowizji i opłat za realizację polecenia przelewu, wydanego przez Zamawiającego, na rachunki prowadzone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego,
  4. prowizji i opłat od kwoty przelewu złożonego przez Zamawiającego,
  5. prowizji i opłat od wypłaty gotówkowej z rachunków Zamawiającego,
  6. prowizji i opłat od wpłaty gotówkowej na rachunki Zamawiającego,
  7. prowizji i opłat za sporządzanie wyciągów bankowych,
  8. prowizji i opłat za wydawanie blankietów czekowych
  9. innych niż określone w ofercie prowizji i opłat z tytułu potwierdzenia salda na rachunkach Zamawiającego,

3)      Wyciągi z rachunków bankowych wraz z załącznikami Zamawiający będzie mógł otrzymywać do godziny 10:00 następnego dnia roboczego po przeprowadzonej operacji,

4)      Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania środków w innych bankach.

5)      Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru wysokości i terminu zaciągania kredytu w rachunku bieżącym.

6)      Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji oprocentowania lokat terminowych.

7)      Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł umowy na obsługę bankową z Gminą Wieliczki i oddzielnie z każdą jednostką organizacyjną. W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub powołania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie.

8)      Zabezpieczeniem kredytu w rachunku bankowym był weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową,

Nazwa i kody określone we wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) 66 11 00 00 – 4 – usługi bankowe.

  1. III.             Termin wykonania zamówienia

Wymagany termin obowiązywania umowy: od dnia 11 grudnia 2018 r. do dnia 10 grudnia 2021 r.

  1. IV.             Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków:

1)      posiadają uprawnienia do wykonywania działalności bankowej,

2)      posiadają siedzibę oddziału, placówki, filii lub punkt kasowy położony na terenie gminy Wieliczki lub którzy utworzą filię lub punkt kasowy na jej terenie.

 

  1. V.                Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1)      formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę (załącznik nr 1),

2)      formularz cenowy (załącznik nr 2),

3)      aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

4)      dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych,

5)      zezwolenie na prowadzenie czynności bankowych zgodnie z wymogami ustawy – Prawo bankowe,

6)      oświadczenie wykonawcy o zapewnieniu kompleksowej obsługi Zamawiającego w siedzibie oddziału, placówki, filii lub punkcie kasowym położonym na terenie gminy Wieliczki,

7)      projekt umowy spełniający wymagania stawiane w pkt II niniejszego zapytania ofertowego.

2. Oferta niezawierająca wymaganych załączników lub niespełniająca stawianych wymagań zostanie odrzucona.

  1. VI.             Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

Osobą ze strony Zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest:

stanowisko: Skarbnik- Wiesława Dowejko

tel. 87-6219069  e-mail: skarbnik@wieliczki.pl

w dniach poniedziałek – piątek w godz. 8.00 – 14.00

  1. VII.          Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

Kryterium wyboru oferty będzie cena oferty o wadze 100%, na którą składają się następujące podkryteria i przypisane im wagi:

Nazwa kryterium

Waga

Punkt 1 i 2 formularza cenowego                                                                               20 pkt

Punkt 3 do 6 formularza cenowego                                                                           30 pkt

Punkt 7 i 8 formularza cenowego                                                                               30 pkt

Punkt 9 formularza cenowego                                                                                    20 pkt

Razem                                                                                                                    100 pkt 

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.

Nazwa kryterium

Wzór

Sposób oceny

Cena zamówienia zgodnie z pkt 1 i 2 zał. Nr 2 – Formularza cenowego

Cena najniższej oferty /cena badanej oferty x 20 pkt. = liczba pkt.

0 – 20 pkt.

 

Cena zamówienia zgodnie z pkt 3 do 6 zał. Nr 2 – Formularza cenowego

Cena najniższej oferty /cena badanej oferty x 30 pkt. = liczba pkt.

0 – 30 pkt.

 

Cena zamówienia zgodnie z pkt 7 i 8 zał. Nr 2 – Formularza cenowego

Cena najniższej oferty /cena badanej oferty x 30 pkt. = liczba pkt.

0 – 30 pkt.

 

Cena zamówienia zgodnie z pkt 9 zał. Nr 2 – Formularza cenowego

 

Cena najniższej oferty /cena badanej oferty x 20 pkt. = liczba pkt.

0 – 20 pkt.

 

Razem

 

0        – 100 pkt.

 

  1. VIII.       Opis sposobu obliczania ceny

Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT – jeżeli występuje.

Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia. Cenę za wykonanie poszczególnych części przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu cenowym” (załącznik Nr 2), a całego przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu ofertowym wykonawcy ” (załącznik Nr 1) stanowiących załączniki do niniejszego zapytania.

  1. IX.             Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

Ofertę należy przesłać w zamkniętej kopercie z napisem „Obsługa bankowa budżetu Gminy Wieliczki w okresie od 11 grudnia 2018 roku do 10 grudnia 2021 roku” na adres zamawiającego:

Urząd Gminy Wieliczki, ul. Lipowa 53, 19-404 Wieliczki

lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 13 – Sekretariat w terminie do dnia 26 listopada 2018 roku do godz. 10:00.

Zamawiający może unieważnić postępowanie z ważnych przyczyn.

  1. X.                Załączniki

Załączniki stanowiące integralną część zapytania:

1) formularz ofertowy,

2) formularz cenowy.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 listopada 2018 14:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Grzegorz Kłoczko
Ilość wyświetleń: 1200
14 listopada 2018 14:35 (Grzegorz Kłoczko) - Dodanie załącznika [formularz_cenowy.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 listopada 2018 14:35 (Grzegorz Kłoczko) - Dodanie załącznika [formularz_ofertowy.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 listopada 2018 14:34 (Grzegorz Kłoczko) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)