G.IV.271.1.2019
Wieliczki, 28.01.2019 r.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: G.IV.271.1.2019 r. Nazwa zadania: Przebudowa odcinka drogi gminnej Nr 142001N w Małym Olecku od km 0+000 do km 2+947,0 Gmina Wieliczki
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:
Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019 r.
Pytanie nr 1.
SIWZ rozdział XIII Wadium pkt 7 "Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, bez konieczności dołączania jakichkolwiek dokumentów na wypadek gdyby Wykonawca:.."
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o podanie informacji dotyczącej powodu, z jakiego Zamawiający zamieścił zaznaczony zapis i czy Zamawiający dopuszcza wstawienie klauzuli identyfikacyjnej - potwierdzenie przez bank lub notariusza pod żądaniem zapłaty podpisów osób uprawnionych do reprezentowania Zamawiającego.
Odp.
Zamawiający dopuszcza wstawienie klauzuli identyfikacyjnej .
Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019r.
Pytanie nr 1.
Proszę o wskazanie technologii wykonania oznakowania poziomego poz. 51. (cienkowarstwowe czy grubowarstwowe)?
Odp.
Oznakowanie cienkowarstwowe
Pytanie nr 2.
Proszę o załączenie szczegółu dotyczącego wykonania ścieku z elementów betonowych poz. 46?
Odp.
Płyta ściekowa betonowa typ korytkowy grubości 15cm z zgodnie KPED karta 01.03
Pytanie nr 3.
Proszę o potwierdzenie, iż brukowiec do wykonania brukowania skarp dla całej inwestycji zostanie udostępniony przez Inwestora zgodnie z SST w ilości do wykonania 81,96 m2.
Odp.
Brukowiec do umocnienia skarp zapewnia Wykonawca. W przedmiarze nie występuje rozbiórka nawierzchni z brukowca do ewentualnego wykorzystania.
Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019r.
Pytanie nr 1.
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że posiada niezbędne decyzje i zezwolenia ważne na czas trwania inwestycji.
Odp.
Tak.
Pytanie nr 2.
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że projekt budowlany oraz wykonawczy są zgodne z wydanymi uzgodnieniami od gestorów sieci.
Odp.
Tak.
Pytanie nr 3.
W związku z tym, że cena oferty jest ceną ryczałtową, zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości robót przewidzianych do wykonania, zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową, wynagrodzenie wykonawcy nie ulegnie zmianie.
Odp.
Tak.
Pytanie nr 4.
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o określenie, kto jest właścicielem materiałów uzyskanych w wyniku wycinki drzew. Jeśli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o określenie miejsca oraz odległości odwozu, którą należy przyjąć do wyceny.
Odp.
Zamawiający. Odległość odwozu do 2km (poz.12 przedmiaru robót)
Pytanie nr 5.
Czy Zamawiający wymaga, aby w wycenie oferty uwzględnić koszt nadzoru ornitologa przy wycince drzew?
Odp.
Nie wymaga.
Pytanie nr 6.
Zwracamy się o załączenie do dokumentacji przetargowej decyzj ZRID.
Odp.
W załączeniu pod pytaniami .
Pytanie nr 7.
W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania przepustów pod koroną drogi. Zwracamy się o uzupełnienie.
Odp.
Dostateczne dane dotyczące przepustów pod koroną drogi zamieszcono w przekrojach poprzecznych w km 1+266 i 2+645, oraz na profilu podłużnym. Ława pod części przelotowe przepustów żwirowa grubości 30cm.
Pytanie nr 8.
W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania przepustów pod zjazdami. Zwracamy się o uzupełnienie.
Odp.
Rura z HDPE średnicy 40cm na ławie z kruszywa naturalnego. Zgodnie z SST D06.02.01. Przepusty pod zjazdami.
Pytanie nr 9.
Zwracamy się o podanie klasy betonu do wykonania warstwy chudego betonu pod konstrukcją zjazdów przez chodnik.
Odp.
C8/10
Pytanie nr 10.
W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest załączonej szczegółowej specyfikacji technicznej dotyczącej wykonania warstwy wiążącej z betonu asfaltowego. Zwracamy się o uzupełnienie.
Odp.
Wymagania jak dla kategorii ruchu KR-1 i dla drogi klasy D. (Zostanie załączona w późniejszym terminie) .
Pytanie nr 11.
Zgodnie z przedmiarem robót (poz. 40) na odcinku od km 0+638 do km 0+840 należy wykonać warstwę wyrównawczą z betonu asfaltowego. Według przekroi normalnych (rys D-3) na powyższym odcinku nie przewiduje się wykonania warstwy wyrównawczej. Zwracamy się o jednoznaczne określenie projektowanej konstrukcji drogi na odcinku od km 0+638 do km 0+840 oraz załączenie właściwego przekroju normalnego dla powyższego odcinka.
Odp.
Przekrój normalny tak jak na rys. D-3, natomiast konstrukcja jezdni zgodna z przedmiarem i przekrojami poprzecznymi na tym odcinku.
Pytanie nr 12.
Zgodnie z opisem technicznym na odcinku od km 0+855 do km 1+050 zaprojektowano wykonanie umocnienia rowu prefabrykatami betonowymi korytkowymi.
Zwracamy się o załączenie szczegółu umocnienia rowu z pokazaniem jakiego rodzaju prefabrykat oraz materiały należy zastosować.
Odp.
Płyta ściekowa betonowa typ korytkowy grubości 15cm zgodnie KPED karta 01.03
Pytanie nr 13.
Zwracamy się o potwierdzenie, że oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe.
Odp.
Tak.
Pytanie nr 14.
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że okres gwarancji dla oznakowania poziomego cienkowarstwowego wynosi 12 miesięcy.
Odp.
Tak
Pytanie nr 15.
Zwracamy się o podanie koloru kostki betonowej do wykonania nawierzchni zjazdów i chodnika.
Odp.
Nawierzchia chodnika szara , wjazdy w kolorze grafitowym (antracyt)
Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019 r. (część druga)
Pytanie nr 1.
Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie, że grunt pozyskany z wykopów należy w całości wbudować w nasyp.
Odp.
Tak jak przewidziano w przedmiarze. Nie zabrania sie Wykonawcy np. odwiezienia gruntu z wykopów na odkład i ukształtowanie korpusu z gruntu z dokopu.
Pytanie nr 2.
Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie, że istniejąca wiata przystankowa znajdująca się w lokalizacji około 2+900 str. L nie jest przewidziana do rozbiórki i przestawienia.
Odp.
Patrz poz. 21 przedmiaru robót.
Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 23.01.2019r.
Pytanie nr 1
Zwraca się z zapytaniem czy możliwe jest zastąpienie konstrukcji nawierzchni:
- warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 20 cm
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca)
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna)
równoważnym rozwiązaniem dla całej długości drogi:
- warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 15 cm
- warstwą nawierzchni z betonu cementowego gr. 14 cm
- warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 15 cm
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca)
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna)
równoważnym rozwiązaniem:
- warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 10 cm
- warstwą nawierzchni z betonu cementowego gr. 14 cm
- wyrównanie istniejącej podbudowy
Odp.
Nie wyrażamy zgody na zmianę konstukcji nawierzchni .
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach