Ogłoszenia o zamówieniach i konkursach

Przebudowa odcinka drogi gminnej Nr 142001N w Małym Olecku - odpowiedzi na pytania

G.IV.271.1.2019

Wieliczki, 28.01.2019 r.

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: G.IV.271.1.2019 r. Nazwa zadania: Przebudowa odcinka drogi gminnej Nr 142001N w Małym Olecku  od km 0+000 do km 2+947,0 Gmina Wieliczki  

            W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:

Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019 r.

Pytanie nr 1.

SIWZ rozdział XIII Wadium pkt 7  "Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, bez konieczności dołączania jakichkolwiek dokumentów na wypadek gdyby Wykonawca:.."

Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o podanie informacji dotyczącej powodu, z jakiego Zamawiający zamieścił zaznaczony zapis i czy Zamawiający dopuszcza wstawienie klauzuli identyfikacyjnej - potwierdzenie przez bank lub notariusza pod żądaniem zapłaty podpisów osób uprawnionych do reprezentowania Zamawiającego.

Odp.

Zamawiający dopuszcza wstawienie klauzuli identyfikacyjnej .

 

Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019r.

Pytanie nr 1.

Proszę o wskazanie technologii wykonania oznakowania poziomego  poz. 51. (cienkowarstwowe czy grubowarstwowe)?

Odp.

Oznakowanie cienkowarstwowe

 

Pytanie nr 2.

Proszę o załączenie szczegółu dotyczącego wykonania ścieku z elementów betonowych poz. 46?

Odp.

Płyta ściekowa betonowa typ korytkowy grubości 15cm z zgodnie KPED karta 01.03

 

Pytanie nr 3.

Proszę o potwierdzenie, iż brukowiec do wykonania brukowania skarp dla całej inwestycji zostanie udostępniony przez Inwestora zgodnie z SST w ilości do wykonania 81,96 m2.

 

Odp.

Brukowiec do umocnienia skarp zapewnia Wykonawca. W przedmiarze nie występuje rozbiórka nawierzchni z brukowca do ewentualnego wykorzystania.

 

Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019r.

Pytanie nr 1.

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że posiada niezbędne decyzje i zezwolenia ważne na czas trwania inwestycji.

Odp.

Tak.


Pytanie nr 2.

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że projekt budowlany oraz wykonawczy są zgodne z wydanymi uzgodnieniami od gestorów sieci.

Odp.

Tak.


Pytanie nr 3.

W związku z tym, że cena oferty jest ceną ryczałtową, zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości robót przewidzianych do wykonania, zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową, wynagrodzenie wykonawcy nie ulegnie zmianie.

Odp.

Tak.


Pytanie nr 4.

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o określenie, kto jest właścicielem materiałów uzyskanych w wyniku wycinki drzew. Jeśli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o określenie miejsca oraz odległości odwozu, którą należy przyjąć do wyceny.

Odp.

Zamawiający. Odległość odwozu do 2km (poz.12 przedmiaru robót)


Pytanie nr 5.

Czy Zamawiający wymaga, aby w wycenie oferty uwzględnić koszt nadzoru ornitologa przy wycince drzew?

Odp.

Nie wymaga.


Pytanie nr 6.

Zwracamy się o załączenie do dokumentacji przetargowej decyzj ZRID.

Odp.

W załączeniu pod pytaniami .


Pytanie nr 7.

W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania przepustów pod koroną drogi. Zwracamy się o uzupełnienie.

Odp.

Dostateczne dane dotyczące przepustów pod koroną drogi zamieszcono w przekrojach poprzecznych w km 1+266 i 2+645, oraz na profilu podłużnym. Ława pod części przelotowe przepustów żwirowa grubości 30cm.

 

Pytanie nr 8.

W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania przepustów pod zjazdami. Zwracamy się o uzupełnienie.

Odp.

Rura z HDPE średnicy 40cm na ławie z kruszywa naturalnego. Zgodnie z SST D06.02.01. Przepusty pod zjazdami.

 

Pytanie nr 9.

Zwracamy się o podanie klasy betonu do wykonania warstwy chudego betonu pod konstrukcją zjazdów przez chodnik.

Odp.

C8/10

 

Pytanie nr 10.

W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest załączonej szczegółowej specyfikacji technicznej dotyczącej wykonania warstwy wiążącej z betonu asfaltowego. Zwracamy się o uzupełnienie.

Odp.

Wymagania jak dla kategorii ruchu KR-1 i dla drogi klasy D. (Zostanie załączona w późniejszym terminie) .

 

Pytanie nr 11.

Zgodnie z przedmiarem robót (poz. 40) na odcinku od km 0+638 do km 0+840 należy wykonać warstwę wyrównawczą z betonu asfaltowego. Według przekroi normalnych (rys D-3) na powyższym odcinku nie przewiduje się wykonania warstwy wyrównawczej. Zwracamy się o jednoznaczne określenie projektowanej konstrukcji drogi na odcinku od km 0+638 do km 0+840 oraz załączenie właściwego przekroju normalnego dla powyższego odcinka.

Odp.

Przekrój normalny tak jak na rys. D-3, natomiast konstrukcja jezdni zgodna   z przedmiarem i przekrojami poprzecznymi na tym odcinku.

 

Pytanie nr 12.

Zgodnie z opisem technicznym na odcinku od km 0+855 do km 1+050 zaprojektowano wykonanie umocnienia rowu prefabrykatami betonowymi korytkowymi.

Zwracamy się o załączenie szczegółu umocnienia rowu z pokazaniem jakiego rodzaju prefabrykat oraz materiały należy zastosować.

Odp.

Płyta ściekowa betonowa typ korytkowy grubości 15cm zgodnie KPED karta 01.03

 

Pytanie nr 13.

Zwracamy się o potwierdzenie, że oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe.

Odp.

Tak.

 

Pytanie nr 14.

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że okres gwarancji dla oznakowania poziomego cienkowarstwowego wynosi 12 miesięcy.

Odp.

Tak

 

Pytanie nr 15.

Zwracamy się o podanie koloru kostki betonowej do wykonania nawierzchni zjazdów i chodnika.

Odp.

Nawierzchia chodnika szara , wjazdy w kolorze grafitowym (antracyt)

 

Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 22.01.2019 r. (część druga)

 

Pytanie nr 1.

Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie, że grunt pozyskany z wykopów należy w całości wbudować w nasyp.

Odp.

Tak jak przewidziano w przedmiarze. Nie zabrania sie Wykonawcy np. odwiezienia gruntu z wykopów na odkład i ukształtowanie korpusu z gruntu z dokopu.

 

Pytanie nr 2.

Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie, że istniejąca wiata przystankowa znajdująca się w lokalizacji około 2+900 str. L nie jest przewidziana do rozbiórki i przestawienia.

Odp.

Patrz poz. 21 przedmiaru robót.

 

 

Pytania które wpłynęły od Wykonawcy dnia 23.01.2019r.

Pytanie nr 1

Zwraca się z zapytaniem czy możliwe jest zastąpienie konstrukcji nawierzchni:

  • jezdnia zasadnicza:

-         warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 20 cm

-         nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca)

-         nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna)

równoważnym rozwiązaniem dla całej długości drogi:

-         warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 15 cm

-         warstwą nawierzchni z betonu cementowego gr. 14 cm

  • wjazdy:

-         warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 15 cm

-         nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca)

-        nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna)

równoważnym rozwiązaniem:

-  warstwa dolna podbudowy z 50% kruszyw łamanych gr. 10 cm

-  warstwą nawierzchni z betonu cementowego gr. 14 cm

  • odcinek 01 638-0+840 :

-  wyrównanie istniejącej podbudowy
 

Odp.

Nie wyrażamy zgody na zmianę konstukcji nawierzchni .

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 stycznia 2019 13:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ewelina Kłopotowska
Ilość wyświetleń: 1033
28 stycznia 2019 13:34 (Ewelina Kłopotowska) - Dodanie załącznika [zrid.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 stycznia 2019 13:33 (Ewelina Kłopotowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)