Biuro Obsługi Szkół w Wieliczkach
ul. Lipowa 10, 19-404 Wieliczki
tel./fax 87 521 42 36
e-mail: projekt.bos@wp.pl
Znak sprawy: BOS.251.4.2017 Wieliczki, 28.08.2017 r.
ZAPytanie cenowe dla zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 30 000 euro zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej wykonania zamówienia obejmującego zakup usługi szkoleniowej z zakresu doskonalenia nauczycieli w ramach projektu "Nowoczesna edukacja w Gminie Wieliczki" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm)., ponieważ wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30 tys. euro netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty konkursowe.
Nazwa i kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień:
80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe.
- Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w 2017 i 2018 roku 240 godzin szkoleń doskonalących dla 25 nauczycieli z prowadzonych przez Gminę Wieliczki szkół w celu podniesienia ich kompetencji informatycznych i zwiększenia przez nich stosowania ICT w procesie dydaktycznym. W okresie IX-XII 2017 r. ma zostać zrealizowanych 120 godzin szkoleniowych (w zależności od potrzeb szkolenia teoretyczne i praktyczne) z obsługi TIK w celu podniesienia umiejętności nauczycieli w zakresie obsługi zakupionych z projektu nowych urządzeń (tablic interaktywnych, sprzętu komputerowego), a także podniesienie ich kompetencji cyfrowych w zakresie m.in. opracowywania i udostępniania materiałów instruktażowych (tuto riali), bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
- W 2018 r. zaplanowano realizację 15 szkoleń (łącznie 120 godzin) z zakresu wykorzystania narzędzi TIK w celu podniesienia wyników nauczania i kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli z uwzględnieniem inicjatywności, kreatywności, równości szans i niedyskryminacji.
- Zakres wsparcia udzielanego na rzecz przygotowania nauczycieli do korzystania z TIK w nauczaniu przedmiotowym, będzie obejmował w szczególności następujące zagadnienia:
- obsługa urządzeń cyfrowych oraz sprzętu informatycznego, w tym mobilnego, zakupionego do szkół w ramach wsparcia EFS;
- wykorzystanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu przedmiotowym, w tym wykorzystanie cyfrowych programów i aplikacji wspomagających nauczanie oraz dydaktycznych serwisów internetowych, również w trakcie zajęć prowadzonych z uczniami z niepełnosprawnościami oraz w kształceniu informatycznym;
- nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych;
- edukacja w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz bezpiecznego korzystania ze sprzętu komputerowego lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera;
- wykorzystanie zasobów dydaktycznych dostępnych w Internecie.
- Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez Dyrektora szkoły w porozumieniu z Wykonawcą. Usługa edukacyjna ma być prowadzona w dni robocze w godzinach popołudniowych lub w dni wolne od zajęć (w tym w soboty) w siedzibie danej szkoły.
- Liczba uczestników zajęć zależy od wielkości szkoły i wynosić będzie od 6 do 15 osób.
- Realizacja usługi nie może kolidować z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, akademie, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
- Wszelkie pomoce typu druk materiałów szkoleniowych, kolorowe kartki, bristol, papier do tablicy flipchat, flamastry, oprogramowanie specjalistyczne niezbędne do realizacji zadania Wykonawca zorganizuje na swój koszt.
- Zamawiający zapewnia zestaw szkoleniowy (m.n. teczka, notes, długopis, pendrive) oraz produkty na przerwy kawowe, a w przypadku szkoleń 8-godzinnych obiad dla uczestników zajęć.
- Wykonawca zobowiązany jest do:
a) ustalenia z Zamawiającym harmonogramu szkoleń dla każdej szkoły według wzoru dostarczonego przez Zamawiającego;
b) przedłożenia programu szkolenia dla Dyrektora szkoły, na co najmniej 7 dni przed ustalonym terminem szkolenia w celu ustalenia zgodności tematów i oczekiwanych efektów szkolenia;
c) opracowanie i przesyłanie do Zamawiającego wersji elektronicznej materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych szkoleń/warsztatów w celu akceptacji oraz wersję elektroniczną pre- i post-testu dotyczącego tematyki realizowanego przez eksperta;
d) udostępnienie uczestnikom wersji elektronicznej materiałów szkoleniowych, dydaktycznych związanych z realizowanym wsparciem, w szczególności przedstawianych prezentacji i konspektów;
e) poinformowania w pierwszym dniu zajęć uczestników o fakcie współfinansowania szkolenia
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i RPO WM 2014-2020;
f) stosowania na wszystkich prezentacjach i materiałach szkoleniowych w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia obowiązujących dla projektu logotypów;
g) Wytworzenie oznaczeń każdorazowo poprzedzone zostać musi konsultacją z Zamawiającym, a kompletność oznaczeń, ich wielkość i inne zasadnicze cechy prawidłowego oznaczania muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego.
h) Zamawiający zastrzega sobie prawo do pełnej kontroli przeprowadzanych zajęć, w tym także do sporządzania zdjęć oraz wszelkiej dokumentacji obrazującej realizację przedmiotu umowy.
i) Wykonawca w zawartej umowie zostanie zobowiązany do przeprowadzenia ewaluacji przeprowadzonych szkoleń obejmującego m.in:
1) badanie ankietowe stopnia zaspokojenia potrzeb nauczycieli uczestniczących w szkoleniu oraz ich opinii o jakości prowadzonych zajęć (m.in. sposób przekazu informacji, organizacja zajęć);
2) badanie poziomu wiedzy nauczycieli z danej tematyki - opracowanie i przeprowadzenie testu badającego kompetencje przed i po zakończeniu tematyki realizowanej przez danego eksperta (na wejściu i na wyjściu), a także sporządzenie Zamawiającemu sprawozdania z ich wyników.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania płatności częściowych tj. po zakończonym miesiącu, na podstawie wystawionego rachunku/faktury oraz sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć w danej szkole (zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy), z których wynikać będzie m.in. ilość przeprowadzonych godzin zajęć oraz wyniki przeprowadzonych badań ankietowych. W przypadku Wykonawcy spełniającego kryteria personelu projektu dodatkowo wymaga się przedłożenia miesięcznej ewidencji godzin według wzoru dostarczonego przez Zamawiającego. Płatność nastąpi w terminie do 14 dni od daty złożenia prawidłowo wypełnionego rachunku/faktury.
- Za oferowaną cenę brutto należy rozumieć kwotę obejmującą wszystkie składniki wynagrodzenia Wykonawcy łącznie ze składkami na ubezpieczenia społeczne oraz Fundusz Pracy, które zobowiązany jest odprowadzić Zamawiający i które stanowić będą jego koszty związane z udzielonym zamówieniem.
- Wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie lub rozszerzenie składu jest dopuszczalne w szczególnych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego w formie aneksu do umowy. Przy czym doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w zapytaniu, na podstawie której została przygotowana oferta Wykonawcy.
- Na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w zapytaniu.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wymiany eksperta nie spełniającego oczekiwań uczestników
w trakcie prowadzonych szkoleń na złożony przez nich pisemny wniosek.
- Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia zajęć z kilku różnych zagadnień tematycznych przez jedną osobę pod warunkiem, że spełni wszystkie wymagania określone dla tych zagadnień.
- W przypadku Wykonawcy spełniającego kryteria personelu projektu łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby, w tym w realizację wszystkich projektów finansowanych ze środków zewnętrznych nie może przekroczyć 276 godzin miesięcznie.
- Wykonawca ma obowiązek wskazania w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom - brak w/w informacji będzie oznaczać, iż całość zamówienia będzie zrealizowana przez Wykonawcę.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, a Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
- Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie
od wyniku postępowania.
- Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami:
1) CENA - 60 pkt
2) DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY NA RYNKU (udokumentowana ilość lat prowadzenia działalności szkoleniowej) - 20 pkt
poniżej 1 roku – 0 pkt
1 rok – poniżej 4 lat – 10 pkt
4 lata – poniżej 6 lat – 15 pkt
powyżej 6 lat – 20 pkt
3) KWALIFIKACJE KADRY (doświadczenie trenera/szkoleniowca w postaci udokumentowanej ilości przeprowadzonych godzin szkoleniowych w zakresie TIK) - 20 pkt
0 – 29 godzin – 0 pkt
30 – 59 godzin – 5 pkt
60 – 99 godzin – 10 pkt
100 – 149 godzin – 15 pkt
powyżej 150 godzin – 20 pkt
- Ofertę należy złożyć 1 września 2017 r. do godziny 15.00 na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania.
- Dopuszcza się złożenie oferty (decyduje data wpływu oferty do Zamawiającego):
- w formie pisemnej na adres: Biuro Obsługi Szkół w Wieliczkach, ul. Lipowa 10, 19-404 Wieliczki
- za pośrednictwem faksu na numer: 87 521 42 36
- za pośrednictwem poczty elektronicznej - projekt.bos@wp.pl.
Zamawiający
Marek Dobrzyń
Dyrektor Biura Obsługi Szkół