Krajowe Centrum ds. AIDS po raz kolejny zorganizowało multimedialną,
ogólnopolską kampanię społeczną mającą na celu podniesienie poziomu
wiedzy na temat HIV i AIDS. Kampania jest kluczowym elementem działań
profilaktycznych w Polsce i ma na celu ograniczenie zasięgu epidemii
HIV/AIDS.
Kampania realizowana w latach 2008-2009 jest
skierowana do osób podróżujących w kraju i za granicę – zarówno w
celach turystycznych, jak i zawodowych. Pragniemy, by główne hasło
kampanii – „Wróć bez HIV” – przekonało jej odbiorców, że problem
HIV/AIDS może dotyczyć każdego. Jesteśmy przekonani, że kampania skłoni
do refleksji i zachęci do podejmowania bezpieczniejszych zachowań, a
także do poznania swojego statusu serologicznego poprzez zrobienie
testu w kierunku HIV.
W Polsce główną drogę zakażeń HIV stanowią obecnie ryzykowne zachowania
seksualne. Najczęściej zakażają się osoby będące w grupie wiekowej od
18 do 39 lat. Dlatego też kampania jest skierowana przede wszystkim do
osób młodych i aktywnych seksualnie – żyjących w związkach formalnych,
nieformalnych i nieposiadających stałego partnera.
Osoby młode są też najbardziej mobilne. Jak wynika z badań Głównego
Urzędu Statystycznego, najliczniejszą grupę osób wyjeżdżających z
Polski na co najmniej 2 miesiące stanowią osoby między 18 a 35 rokiem
życia, stanu wolnego, mające co najmniej średnie wykształcenie i
wyjeżdżające zarówno w celach zarobkowych (ponad 80%), jak i
turystycznych. Grupę tę charakteryzuje duża aktywność seksualna i
gotowość do poszukiwania lub zmiany partnera seksualnego. Często wyjazd
oznacza rozłąkę ze stałym partnerem. Przekazy kampanii są skierowane
także do osób przemieszczających się na terenie kraju.
Co chcemy powiedzieć poprzez kampanię „Wróć bez HIV”?
Kampania „Wróć bez HIV” zakończy się 1 grudnia 2009 wraz z obchodami Światowego Dnia AIDS.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach