Deklaracja do pobrania TUTAJ
Sposoby na przesłanie deklaracji w formie elektronicznej
Podpis elektroniczny znacznie ułatwia codzienne życie. Dzięki niemu można podpisywać ważne dokumenty (np. deklaracje do ZUS-u i Urzędu Skarbowego, umowy, faktury, kalkulacje czy podania do urzędów) - bez wychodzenia z domu. Dokumenty z e-podpisem mają dokładnie taką samą moc prawną, jakby były podpisane własnoręcznie. Zamiast fatygować się gdzieś osobiście, wystarczy podpisać elektronicznie dokument i wysłać e-mailem.
Na rynku polskim mamy do dyspozycji komercyjne (odpłatne) podpisy oraz nieodpłatne wykorzystywane na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Jednakże aby skorzystać z bezpłatnego podpisu należy posiadać założone konto na platformie i mieć tzw. profil zaufany. Profil zaufany uzyskujemy pod złożeniu wniosku o jego wydanie na platformie i udaniu się do punktu potwierdzającego tożsamość (na naszym terenie – Urząd Skarbowy w Olecku)
Sposób I – z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Aby skorzystać z tej opcji należy posiadać bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny wydany przez jedną z firm certyfikujących z terenu Polski. Po wypełnieniu deklaracji należy skorzystać z dołączonego do podpisu oprogramowania i złożyć na niej podpis.
Sposób II – z wykorzystaniem profilu zaufanego na ePUAP
Wchodzimy na stronę www.epuap.gov.pl Po zalogowaniu się na swoim koncie należy odszukać poprzez wyszukiwarkę naszą jednostkę, czyli Urząd Gminy w Wieliczkach. W wynikach wyszukiwania pojawią się usługi jakie są w tej chwili dostępne dla urzędu. Wybieramy nas interesującą i składamy deklarację.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Wieliczkach