Urząd Stanu Cywilnego w Wieliczkach, I piętro, pok. nr 10 - Pani Renata Andrzejewska 87 6219061
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej w sprawach meldunkowych
Opłatę należy uiścić na rachunek Urzędu Gminy w Wieliczkach
1 miesiąc; w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej 2 miesiące
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz .993 z póź. zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenie ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych. (Dz. U. z 2002 r. nr 236 poz. 1999).
Odwołanie od decyzji w sprawie zameldowania, wymeldowania oraz uchylenia czynności polegającej na zameldowaniu wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Wieliczki
Zameldowanie:
Organ gminy prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania lub wymeldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu, jak również innych zdarzeń objętych obowiązkiem meldunkowym. Jeżeli zgłoszone dane budzą wątpliwości, o dokonaniu zameldowania lub wymeldowania rozstrzyga właściwy organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
Jeżeli zgłoszone przy zameldowaniu dane budzą wątpliwości osoba meldująca się składa wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej. Do wniosku o zameldowanie należy dołączyć wypełnione druki „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”. Wymienione druki są dostępne w USC pok. 10
Wymeldowanie:
Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Wniosek o dokonanie wymeldowania może złożyć właściciel lokalu lub inny podmiot, który dysponuje tytułem prawnym do lokalu z którego dana osoba ma zostać wymeldowania.
Osoba występująca z wnioskiem o wymeldowanie winna załączyć do wniosku lub przedłożyć do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt własności, umowa najmu, przydział spółdzielczego prawa do lokalu) wnioskodawcy do lokalu.
Uchylenie czynności polegającej na zameldowaniu:
Jeżeli czynność zameldowania została dokonana z naruszeniem regulacji prawnej w tym zakresie wynajmujący, najemca, osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel lokalu może wystąpić z wnioskiem o uchylenie tej czynności. Do wniosku uchylenie czynności polegającej na zameldowaniu należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny (np. akt własności, umowa najmu, przydział spółdzielczego prawa do lokalu) wnioskodawcy do lokalu.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
20 października 2009 12:37
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń:
5382