Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości

Wymagane dokumenty

Wniosek zainteresowanego zawierający:
- określenie gatunku i ilości drzew do wycinki
- obwód pnia na wysokości 5 cm od poziomu gruntu/ powierzchnię jaką zajmują krzewy w m2
- przyczynę usunięcia drzew/ krzewów
- przeznaczenie terenu, na którym rosną drzewa/krzewy
- planowany termin usunięcia

- mapa z zaznaczonymi drzewami do wycinki

Miejsce złożenia dokumentów

Piętro, pok. Nr 16, Marcin Krajewski, tel. 87 621 90 75

Termin i sposób załatwienia

niezwłocznie (do 30 dni od daty złożenia wniosku)

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U.2024.1478)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

Inne informacje

Informacje dla zainteresowanych:
1. Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić za zezwoleniem Wójta Gminy Wieliczki wydanym na wniosek władającego nieruchomością.
2. Nie jest wymagane zezwolenie na usuwanie:
- drzew i krzewów owocowych
- drzew i krzewów sadzonych na plantacjach
- drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat
3. Jeżeli nieruchomość, na której rosną drzewa lub krzewy jest wpisana do rejestru zabytków, wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 października 2009 12:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 2558
08 grudnia 2025 12:56 (Agnieszka Iwanicka) - Aktualizacja danych sprawy.
20 listopada 2025 15:22 (Agnieszka Iwanicka) - Aktualizacja danych sprawy.
24 grudnia 2024 08:26 (Agnieszka Iwanicka) - Aktualizacja danych sprawy.