Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości

Wymagane dokumenty

Wniosek zainteresowanego zawierający:
- określenie gatunku drzew
- obwód pnia na wysokości 130 cm od poziomu gruntu/ powierzchnię jaką zajmują krzewy w m2
- przyczynę usunięcia drzew/ krzewów
- przeznaczenie terenu, na którym rosną drzewa/krzewy
- planowany termin usunięcia

Miejsce złożenia dokumentów

Piętro, pok. Nr 16, Emilia Kozłowska, tel. 87 621 90 75

Termin i sposób załatwienia

niezwłocznie (do 30 dni od daty złożenia wniosku)

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 16 października 1991 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2001 roku Nr 99, poz. 1079 ze zmianami).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

Inne informacje

Informacje dla zainteresowanych:
1. Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić za zezwoleniem Wójta Gminy Wieliczki wydanym na wniosek władającego nieruchomością.
2. Nie jest wymagane zezwolenie na usuwanie:
- drzew i krzewów owocowych
- drzew i krzewów sadzonych na plantacjach
- drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat
3. Jeżeli nieruchomość, na której rosną drzewa lub krzewy jest wpisana do rejestru zabytków, wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 października 2009 12:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kowalewski
Ilość wyświetleń: 2469
24 grudnia 2024 08:26 (Agnieszka Iwanicka) - Aktualizacja danych sprawy.
20 października 2009 12:32 (Marek Kowalewski) - Utworzenie sprawy.